حاشیه جنجالی درگیری فیزیکی نمایندگان مجلس ترکیه

20:10 - 25 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۱۳۰
روزنامه «جمهوریت» ترکیه گزارش داد که در جریان زدوخورد اخیر نمایندگان مجلس ترکیه هنگام بررسی قانون اساسی جدید یکی از دو میکروفون روی میز سخنرانی مجلس ناپدید شده است.
نمایندگان مجلس ترکیهبه گزارش گروه بین‌الملل ، روزنامه «جمهوریت» ترکیه گزارش داد که در جریان زدوخورد اخیر نمایندگان مجلس ترکیه هنگام بررسی قانون اساسی جدید یکی از دو میکروفون روی میز سخنرانی مجلس ناپدید شده است.

براساس گزارش «جمهوریت» این میکروفون ارزشی معادل 15 هزار یورو دارد که بر روی تریبون سخنرانی قرار داشت اما در جریان درگیری فیزیکی نمایندگان هنگام بررسی پیش‌نوسی لایحه تغییر قانون اساسی دولت صدمه دیده بود.

آنگونه که این روزنامه می نویسد مقامات امنیتی ترکیه اعتقاد دارند که به احتمال زیاد نمایندگان خشمگین در جریان درگیری فیزیکی از این میکروفون به عنوان سلاح استفاده کرده اند.

در روز بررسی قانون اساسی جدید ترکیه، نمایندگان دو حزب عدالت و توسعه و جمهوریخواه خلق در پارلمان ترکیه با یکدیگر کتک کاری کردند.

این زد و خورد به هنگام بحث و بررسی طرح تغییر قانون اساسی این کشور برای افزایش اختیارات ریاست جمهوری رخ داد.

در صورتیکه این تغییرات در قانون اساسی رخ دهد، رجب طیب اردوغان به عنوان رئیس جمهور امکان انحلال پارلمان و برکناری وزرا را بدون موافقت نخست وزیر خواهد داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *