ساختمانهای دانشگاه موصل به کنترل نیروهای عراقی درآمد

14:14 - 24 دی 1395
کد خبر: ۲۶۷۰۶۳
نیروهای عراقی امروز جمعه عملیاتی گسترده و بی‌وقفه در قسمت شرقی شهر موصل کلید زدند که پس از درگیری شدید با عناصر داعش موفق شدند که بخش عظیمی از ساختمانهای دانشگاه موصل را آزاد کنند.
ساختمانهای دانشگاه موصل به کنترل نیروهای عراقی درآمد
به گزارش گروه بین‌الملل ، نیروهای موسوم به «سرویس ضد ترویسم» ارتش عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای عراقی در ادامه پیشرویهای خود در شهر موصل ساعاتی پیش موفق شدند که چند ساختمان «دانشگاه موصل» از جمله دانشکده فنی و خوابگاه‌های دانشجویی را از چنگ تروریستهای داعش آزاد کنند.

پیش از این رسانه‌‌های عراقی بامداد امروز جمعه اعلام کردند نیروهای عراقی پس از درگیری شدید با عناصر تروریستی داعش  به محوطه دانشگاه موصل وارد شدند.

تروریستهای داعش برای جلوگیری از پیشروی بیشتر نیروهای عراقی به قسمت غربی شهر موصل تمام پلهای روی رودخانه «دجله» را منهدم کردند.

دولت عراق نیز پیش از این در خصوص پیشرویهای اخیر نیروهای عراقی در خارج از شهر موصل  و در محورهای مختلف  بیانیه‌ای صادر کرد.

 براساس این بیانیه روز جمعه نیروهای عراقی منطقه دیگری در شمال عراق آزاد کردند که در مجموع تاکنون 55 منطقه در شمال عراق آزاد شده است.

در شرق موصل نیز «پلیس فدرال عراق » و «تیپ نهم زرهی» ارتش عراق موفق شدند که مناطق «سومر» و «الساهرون» را از چنگ گروه داعش خارج کنند.

در حمله نیروهای عراقی در شرق موصل 89 داعشی به هلاکت رسیدند،5 خودروی زرهی و 6 مرکز فرماندهی و یک پهپاد تروریستها منهدم شدند.

در عملیات نیروهای عراقی در جنوب جنوب موصل نیز 4 تن از عناصر داعش به هلاکت رسیدند.

نیروهای مردمی «حشدالشعبی» نیز به عملیات خود علیه تروریستهای داعش در غرب موصل شدت بخشیدند.

رزمندگان «حشدالشعبی» با تحمیل خسارات فراوان و زخمی‌کردن شمار زیادی از تروریستهای داعش روستاهای  «الحجف»، «الحیانیه» و «التل الجنوبی» در جنوب «تل  عطبه» را آزاد کردند.

پس از هفته ‌ها عملیات سنگین علیه داعش و به هلاکت رساندن شمار زیادی از تروریستها در موصل مقامات ارتش عراق اعلام کردند که نزدیک به 80 درصد شرق موصل آزاد شده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *