بی تفاوتی شهردار تهران نسبت به تذکرها/ پل عابر پیاده برای بهتر دیده شدن تابلو یک مغازه جمع شد

8:17 - 20 دی 1395
کد خبر: ۲۶۴۶۹۲
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار تهران نسبت به تذکری مبنی بر تخلف یک نمایشگاه خودرو بی تفاوت بوده و شهرداری منطقه نیز در اقدامی تامل برانگیر اقدام به جمع آوری پل عابر پیاده برای بهتر دیده شدن تابلو مغازه متخلف کرده است.

بی تفاوتی شهردار تهران نسبت به تذکرها/ پل عابر پیاده برای بهتر دیده شدن تابلو یک مغازه جمع شدابوالفضل قناعتی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: در رابطه با تخلف های ساخت و ساز در شهر تهران، آرای کمیسیون ماده 100 مبنی بر تخریب اضافه بنای ساخته شده اجرایی نمی شود و همین موضوع سبب شده مالکان توجهی به اجرای قانون نداشته باشند.

وی افزود: در صورتی که احکام کمیسیون ماده 100 در رابطه با تخریب اضافه بنای یک ساختمان اجرایی شده و اگر حکمی در خصوص قلع و قمع صادر می شود همان زمان اجرایی شود، دیگر مالکان از تخلف های پیاپی اجتناب خواهند کرد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تذکر ارائه شده به شهردار تهران در خصوص تخلف ساخت و ساز در یک ملک واقع در منطقه 7 تهران اظهارکرد: یک نمایشگاه خودرو واقع در محدوده شریعتی - پیچ شمیران- بالاتر از سه راه طالقانی - خیابان گوهر که نمایندگی "بی . ام. و" را در اختیار دارد خارج از ضوابط شهرسازی، محوطه پارکینگ رو باز خود را مسقف و به نمایشگاه خودرو متصل کرده است.

قناعتی در خصوص حکم صادر شده از سوی کمیسیون ماده 100 در رابطه با تخلف این نمایشگاه خودرو خاطرنشان کرد: اتصال محدوده پارکینگ به فضای نمایشگاه خودرو تخلف محسوب شده و باید تخریب صورت گیرد.

وی ادامه داد: این تخلف طی تذکری به شهرداری منطقه و همچنین شهردار تهران اطلاع داده شده اما هنوز پاسخ قانع کننده ای از سوی شهرداری تهران به شورای شهر ارائه نشده است ضمن اینکه در موارد دیگر نیز دیده می شود که شهردار نسبت به برخی تذکرها بی تفاوت است. 

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از جمع شدن پل عابر پیاده در مجاورت نمایشگاه خودرو به منظور بهتر دیده شدن تابلو نمایشگاه خبرداد و تصریح کرد: شهرداری منطقه در اقدامی قابل تامل، نسبت به جمع کردن پل عابر پیاده در مجاورت این نمایشگاه خودرو اقدام کرده و این طور به نظر می رسد که این کار به منظور بهتر دیده شدن تابلو نمایشگاه بوده است.

قناعتی بیان کرد: به دلیل وجود یک مسجد در محدوده نمایشگاه خودرو، شهروندان برای مراجعه به مسجد از پل عابر پیاده استفاده می کردند و جمع کردن پل به هیچ وجه اقدام پسندیده ای نبوده است.

وی از قانع نشدن اعضای شورای شهر تهران در رابطه با توضیحات نماینده شهرداری خبرداد و اذعان کرد: پس از ارائه تذکر به شهردار تهران در رابطه با تخلف نمایشگاه خودرو، معاون امور شوراهای شهرداری پاسخ نامه شورای شهر را ارائه کرد که ما از پاسخ ارائه شده قانع نشدیم و نامه مجددی به شهردار ارسال شده که تاکنون پاسخی به این نامه ارائه نشده است.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران تاکید کرد: در صورتی که پاسخ شهردار تهران طی روزهای آینده به شورای شهر ارائه نشود از سایر اختیارات قانونی خود در این خصوص استفاده خواهیم کرد.

انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *