ارائه آموزش های ارزان در حوزه علوم پزشکی به دانشجویان/ اجرای سیاست های نقشه توسعه علمی دانشگاه ها

8:13 - 15 دی 1395
کد خبر: ۲۶۲۹۹۵
معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: با اجرای سیاست های سند و نقشه توسعه علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور شاهد ارائه آموزش های ارزان تر به دانشجویان باشیم.

ارائه آموزش های ارزان در حوزه علوم پزشکی به دانشجویان/ اجرای سیاست های نقشه توسعه علمی دانشگاه هامجید فصیحی هرندی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: یکی از محورهای بسته های تحول و نوآوری در حوزه آموزش، بحث توسعه هدفمند و ماموریت گرای آموزش عالی است.

وی افزود: بدون شک توسعه بی رویه می تواند آفت و آسیب جدی برای آموزش عالی کشور باشد و این رویه مشمول آموزش عالی سلامت نیز می شود.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به تقسیم دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور به 10 منطقه آمایشی اظهارکرد: با توجه به دغدغه های آمایشی تعریف شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه های علوم پزشکی کشور به 10 منطقه آمایشی تقسیم بندی شده و این تقسیم بندی بر مبنای خصوصیت های اقلیمی مناطق بوده است.

فصیحی هرندی ادامه داد: برای دانشگاه های هر منطقه تعریف مشخص و وظایف ویژه ای تعیین شده تا از این طریق دانشگاه ها بر مبنای همان برنامه ها مسئولیت های خود را انجام دهند و به تربیت نیروی انسانی اقدام کنند.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور تدوین سند و نقشه توسعه علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور خاطرنشان کرد: این نقشه علمی آموزش، تحقیقات و فن آوری را شامل می شود و این اتفاق می تواند برای دانشگاه ها و دانشجویان صرفه جویی را به همراه داشته باشد.

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تاکید کرد: باید مشخص شود که هر دانشگاه در منطقه چه ظرفیت هایی دارد و اگر این ظرفیت ها مشخص شود، علاوه بر ارائه آموزش های ارزان تر به دانشجویان، تحول جدی در حوزه آموزش رخ خواهد داد.

فصیحی هرندی با اشاره به اجرای پایلوت طرح نقشه توسعه علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور به صورت پایلوت در دانشگاه کرمان گفت: در حال حاضر دانشگاه کرمان به صورت پایلوت به عنوان مجری طرح نقشه توسعه علمی دانشگاه های علوم پزشکی کشور معرفی شده و فعالیت ها را بر مبنای همکاری دانشگاه های علوم پزشکی زاهدان، زابل، رفسنجان، ایرانشهر، بم، جیرفت و سیرجان انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *