رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ولایتی: آزادسازی حلب فتح الفتوح بود/ ولید معلم: مراتب قدردانی ما را به امام خامنه ای اعلام کنید

10:40 - 12 دی 1395
کد خبر: ۲۶۲۳۱۱
دسته بندی: سیاست
وزیر خارجه سوریه در دیدار با رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید گروه های مسلح خود را از جبهه النصره و گروه های تروریستی جدا کنند تا مردم داخل حلب در پی عقب نشینی گروه ها در داخل حلب احساس امنیت کنند.
کاظمی//فتح الفتوح حلب اقرار همه دنیاست/ ولید معلم: مراتب قدردانی ما را به امام خامنه ای اعلام کنید/ گروه های مسلح خود را از جبهه النصره جدا کنندبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، صبح امروز علی اکبر ولایتی در مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با وزیر خارجه سوریه دیدار و گفتگو کرد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در این دیدار با تبریک فتح  حلب این پیروزی را فتح الفتوح خواند و گفت: این فقط  گفته ما نیست، اعتراف همه دنیاست.

ولایتی با تاکید بر اینکه فقط دوستان سوریه این اعتراف را ندارند، اظهار داشت: دشمنان سوریه هم به آن اعتراف کرده اند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در گذشته با سوریه به عنوان یک کشوری که روابط استراتژیک داشته نگاه می کند.

در ادامه این دیدار وزیر خارجه سوریه ضمن تشکر از استقبال از هیئت  سوری توسط ایران گفت: پیروزی حلب یک پیروزی مشترک برای ایران و سوریه بوده است.

ولید معلم با تأکید بر اینکه تمام تلاش های جبهه مقاومت دست به دست هم داد تا این پیروزی رقم بخورد، گفت: پس از پیروزی حلب باید می اندیشیدیم که چگونه می توانیم از این پیروزی درجهت حل بحران سوریه بهره برداری کنیم.

وی تصریح کرد: به همین جهت بود که برای متوقف سازی عملیات جنگی با هماهنگی روسیه و ایران اقدام شد تا درها برای گفتگوی سوری و روسی گشوده شود.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به اینکه آزادسازی حلب و متوقف ساختن عملیات نظامی یک فرصت برای کسانی است که علاقمند به مشارکت در ساخت سوریه هستند، اظهار داشت: اگر بعضی از این افراد با کسانی که حامی آنها هستند  گمان می کنند که می توانند از این شرایط سوءاستفاده کنند این مسئله با ساختن آینده سوریه در یکجا جمع نمی شود و آنها با این رفتار خود را منزوی می کنند.

وی افزود: برای اینکه گفتگوها به موفقیت برسد باید گروه های مسلح خود را از جبهه النصره و گروه های تروریستی جدا کنند.

ولید معلم با تأکید بر اینکه گروه های مسلح باید از محیط پیرامون شهر حلب عقب نشینی  کنند، بیان داشت: در این صورت مردمان داخل شهر حلب احساس امنیت می کنند.

وی با بیان اینکه اینها شاخص هایی هستند که باید به آنها عمل کنند، اظهار داشت: دراین صورت ثابت خواهد شد که اینها برای حل سیاسی بحران سوریه جدیت دارند چرا که کسی که در حلب پیروز شده ما هستیم نه آنها!

وزیر خارجه سوریه با تأکید بر اینکه دولت و ملت سوریه به خاطر حمایت های سیاسی، اقتصادی و نظامی جمهوری اسلامی از ایران سپاسگذاری می کنند، بیان داشت: همه اقدامات ایران به خاطر نابودسازی تروریسم بوده و ما از این موضوع خرسند و راضی هستیم.

وی با ابراز رضایت از هماهنگی سه گانه میان ایران، سوریه و روسیه اظهار داشت: این هماهنگی اثربخشی خود را با پیدا کردن راه حل سیاسی در بحران سوریه نشان خواهد داد.

ولید معلم درپایان گفت: خواهشمندم مراتب قدردانی دولت و ملت سوریه را به امام خامنه ای اعلام کنید.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *