رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دولت از عوامل کاهش حق حیات مردم تهران است/ پرداخت نشدن مطالبات 18هزار میلیاردی شهرداری

10:48 - 07 دی 1395
کد خبر: ۲۶۰۵۴۵
رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: در شرایطی که دولت حقوق شهروندی را مطرح کرده خود یکی از عوامل تاثیر گذار کاهش حق حیات مردم شهر به شمار می آید.
دولت از عوامل کاهش حق حیات مردم تهران است/ پرداخت نشدن مطالبات 18هزار میلیاردی شهرداریبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، پرویز سروری در سیصدو شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: ریاست جمهوری هفته گذشته از حقوق شهروندی رونمایی کرد و یکی از بندهای حقوق شهروندی مرتبط با این بود که شهروندان از حق حیات برخوردار هستند و نمی توان این حق را از آنها سلب کرد.

وی افزود: وضعیت آلودگی هوای شهر تهران امروز به گونه ای است که حیات مردم را به خطر انداخته و شهروندان را از پا انداخته است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به تخطی دولت از بندهای حقوق شهروندی خاطر نشان کرد: زمانی که به بندهای حقوق شهروندی توجه نشده و رعایت نشوند به نوعی می توان حقوق شهروندی را تنها یک شعار انتخاباتی دانست.

سروری با اشاره به پرداخت نشدن بیش از 18 هزار میلیارد تومان از مطالبات شهرداری تهران تصریح کرد: دولت در مجموع 18هزار میلیارد تومان به شهرداری بدهی داشته که این بدهی ها تنها مرتبط به دولت کنونی نیست.

وی ادامه داد: در بخش جرائم راهنمایی و رانندگی که دولت آن را از مردم دریافت کرده و پول آن در خزانه موجود است باید 139 میلیارد تومان به شهرداری پرداخت شود.

سروری درخصوص پرداخت سهم دولت در حوزه نوسازی بافت فرسوده اظهار کرد: 50 درصد سهم دولت در بهسازی بافت فرسوده شهر تهران باید پرداخت می شد که تاکنون این چنین نشده و رقم آن 342 میلیارد تومان است .

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران بابیان اینکه اگر بدهی های دولت پرداخت شود می توانیم برای بهبود آلودگی هوای شهر تهران گام های موثری برداریم خاطر نشان کرد: در صورت پرداخت بدهی های دولت به شهرداری می توان تصمیمات جدیدی را در رابطه با کاهش آلودگی هوای شهر تهران اتخاذ کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *