رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

توسعه وسایل حمل و نقل عمومی انبوه بر برای کاهش ترافیک پایتخت/ فعالیت پلیس راهور زیر نظر شهرداری ممکن نیست

9:08 - 03 دی 1395
کد خبر: ۲۵۸۰۹۱
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی انبوه بر از جمله مترو می تواند در کاهش ترافیک شهر تهران تاثیر گذار باشد.

مهدی چمران در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری گفت: نمی توان در شهر تهران پیاده راه ساخت و مردم را مجبور کرد که از وسایل نقلیه برای ترددهای خود استفاده نکنند.

وی افزود: تهران، شهر کوچکی نیست که تردد در آن با پای پیاده ممکن شود و اگر فردی مدعی شود که باید جلو ترددها در این شهر را گرفت، ادعای گزافی کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران بهره گیری از وسایل حمل و نقل عمومی را از جمله راهکارهای کاهش ترافیک در شهر تهران دانست و اظهارکرد: وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه وسایل حمل و نقل عمومی انبوه بر به ویژه مترو می تواند در کاهش ترافیک نقش تاثیرگذاری داشته باشد.

چمران با اشاره به سهم مترو در تردد شهروندان تهرانی خاطرنشان کرد: پس از مطالعات صورت گرفته، مشخص شد که مترو باید سهم 30 درصدی در تردد شهروندان تهرانی داشته باشد اما این میزان سهم نیز اندک است.

وی ادامه داد: تا خطوط حمل و نقل عمومی شهر تهران تکمیل نشود، نمی توانیم به حل معضل ترافیک تهران امیدوار باشیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص عوامل تاثیرگذار در روند ترافیک تهران اذعان کرد: علاوه بر کمبود وسایل حمل و نقل عمومی در شهر تهران، عواملی از جمله کمبود پارکینگ در شهر، ضعف در فرهنگ رانندگی شهروندان و وجود فروشگاه های بزرگ در برخی از مناطق پر تردد پایتخت در ترافیک تهران تاثیر گذار بوده اند.

چمران با اشاره به مباحث مطرح شده پیرامون فعالیت پلیس راهور زیر نظر شهرداری تهران تصریح کرد: مسئولان شهرداری و پلیس راهور ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند اما نمی توان توقع داشت که پلیس زیر نظر شهرداری فعالیت کند.

وی تاکید کرد: بخشی از هزینه های پلیس راهور اکنون از سوی شهرداری تهران تامین می شود اما فعالیت هایی نظیر پرداخت حقوق نیروها و مشخص کردن درجه و جایگاه سازمانی نیروها از سوی نیروی انتظامی تعریف می شود و فعالیت پلیس راهور زیر نظر شهرداری ممکن نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *