افزایش فشارهای احزاب سیاسی برای استعفای "وزیر کشور پاکستان"

6:10 - 01 دی 1395
کد خبر: ۲۵۷۷۲۵
گروههای اپوزیسیون و احزاب پس از کنفرانس جنجالی وزیر کشور پاکستان با ثبت شکایت علیه وی، خواستار استعفای فوری «چوهدری نثار» شدند.
افزایش فشارهای احزاب سیاسی برای استعفای به گزارش سرویس بین الملل چوهدری نثار علی خان وزیر کشور پاکستان پس از برگزاری کنفرانس جنجالی و دادن پاسخ به پنج سوال شورای قضایی بلوچستان در جمع خبرنگاران، خشم برخی گروهها و احزاب برانگیخته است.
 
این اقدام وزیر کشور پاکستان سبب واکنش‌های تند احزاب اپوزیسیون از جمله «حزب مردم» و حزب تحریک انصاف شده است.
 
حزب مردم پاکستان از وزیر کشور شکایت کرده و سخنانش را توهین به عالیترین مقام قضایی این کشور دانسته است.
 
این حزب از نخست وزیر پاکستان خواسته تا موضع شفاف وصریح خود را در عدم حمایت از چوهدری نثار اعلام کند در غیر این صورت شخص نواز شریف نیز به بیان علیه دادگاه عالی پاکستان متهم خواهد شد.
 
از سوی دیگر، شاه محمود قریشی معاون حزب تحریک انصاف نیز ضمن شروع حرکتی علیه وزیر کشور در پارلمان پاکستان با قاطعیت از وی خواست استعفا دهد.
 
قریشی اعلام کرد که چوهدری نثار بخاطر ارتباط با گروههای تروریستی مثل «سپاه صحابه و لشکر جهنگوی» و ملاقات با سران آنها از جمله «احمد لدهیانوی» صلاحیت تکیه زدن بر کرسی وزارت کشور را ندارد.
 
علاوه بر این چوهدری نثار متهم است که با سرکردگان گروه تروریستی جماعت الاحرار و لشکر جهنگوی العالمی همکاری های پنهانی داشته و حتی به نامه حکومت ایالتی بلوچستان در خصوص غیرقانونی قرار دادن این دو گروه تروریستی پاسخ نداده است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *