پوشش رشدها و كاهش‌ها با راه اندازی معاملات اختيار در بازار سرمايه

11:41 - 28 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۶۹۷۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار ایران، با اشاره به اهميت راه اندازی معاملات اختيار در بازار سرمايه گفت: اين ابزار می‌تواند قابليتی برای پوشش ريسك سرمايه گذاران داشته و پوشش رشد و كاهش‌ها نقش موثری داشته باشد.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، شاپور محمدی در مراسم رونمايی از معاملات اختيار  معامله در بازار سرمايه اظهار کرد: اختيار معامله يكی از ابزارهايی است كه بعد از ٥٠ سال رونمايی شد، البته در دوره‌های قبل نيز زحمات بسياری در اين راستا كشيده شده بود كه امروز برای پوشش ريسك سرمايه‌گذاران به ثمر نشست.

وی با اشاره به اينكه قراردادهای آتی تك سهم در سال‌های گذشته راه اندازی شده است، گفت: قراردادهای آتی تك سهم در سال‌های گذشته راه اندازی شد.

رئیس سازمان بورس و ارواق بهادار ایران با اشاره به راه اندای اختیار معامله در کلی بازار بورس گفت: معاکله اختیار بازار در کلیه بازارهای بورس چون بورس کالا، فرابورس مرود استفاده قرار گرفته و در بورس انرژی رح آپشن با تاخیر صورت خواهد گرفت.

محمدی با بیان اینکه ختیار معامله ریسک‌های مربوط به سرمایه‌گذاری را پوشش می‌هد گفت: اختیار معامله برای سرمایه‌گذاران این فرصت را ایجاد می کند تا ریسک‌های خود را از این طریق پوشش و به موفقیت‌های بیشتری در معاملات خود دست یابند.

وی در توضیح اینکه ابزار اختیار معامله به عنوان اهرم برای سرمایه‌گذاران محسوب می‌شود، اظهار کرد: این ابزار به عنوان یک اهرم برای سرمایه‌گذاران عمل می‌کند که این اهرم در اختیار خرید و فروش بسیار کاربد دارد.

رئیس سازمان بورس و ارواق بهادار ایران تصریح کرد: این ابزار نقش بسیار موثری در نظارت و ثبات بازار ایفا می‌کند و حرکت موثری در حرکت روبه بالای سهام‌ها در بازار ایفا می‌کند.

محمدی با بیان سودآور شدن دو سمت بازا ربا استفاده از ابزار اختیار معامله یادآور شد: با اختیار خرید و فروش هر دو سمت بازار سودآور خواهد شد و به سمت رونق حرکت کرده و به پوشش رشدها و کاهش معاملات اختیار بازار کمک خواهد کرد.

وی در این باره تصریح کرد: ابزار اختیار معامله به تحلیل بهتر سهم‌ها در بازار، حرکت روبه رشد سهم‌ها، بزرگ‌تر شدن بازار سهام و بارز شدن استفاده از آپشن‌های کمک بسزایی می‌کند.

رئیس سازمان بورس و ارواق بهادار ایران با بیان اینکه قراردادهای اختیار برای توسعه بازار گفت: قراردادهای اختیار معاملات در جهت توسعه بازار نقش مهمی را ایفا می‌کنند و برای توسعه دانش مالی این ابزار بسیار مفید است.

محمدی یادآور شد: اختیار معامله یکی از ابزارهایی است که پس از 50 سال رونمایی شده و در میان طرح هایی اروپایی، آمریکایی و برمودایی معاملات اختیار بازار سرمایه یکی از بهترین‌ها به شمار می‌آید و مربوط به اروپا است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *