رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چشم‎‏ها بر روی اوضاع یمن بسته و دهان‎ها برای تحولات سوریه باز!

9:20 - 24 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۵۶۳۵
منابع خبری سوریه گزارش دادند که پس از تسلیم آخرین بقایای گروهک های تروریستی و به زمین گذاشتن سلاح های خود، نیروهای ارتش سوریه در راستای حکم «عفو عمومی» بشار اسد در حال انتقال افراد مسلح از شرق حلب به مناطق امن هستند.
به گزارش گروه بین‌الملل ، منابع خبری محلی سوریه گزارش دادند که گروهک های تروریستی در حلب که حمایت و پشتیبانی آشکار کشورهای غربی و سازمانهای بین‌المللی با همه امکانات سیاسی و مادی ونظامی از آنها امر پوشیده‌ای نیست، سرانجام پس از چهار سال مقاومت و پایداری مردم این شهر و هوشیاری و رزمندگی بی‌وقفه نیروهای ارتش سوریه و مبارزان مقاومت اواخر روز سه‌شنبه اعلام کردند که سلاح های خود را در شرق حلب به زمین می‌گذارند.

نیروهای ارتش سوریه نیز در راستای حکم عفو «بشار اسد» و پایبندی به اصول انسان‌دوستانه توافق کردند که این افراد مسلح تسلیم شده را به مکان های امن منتقل کنند.

بنا به این گزارش های محلی هم اکنون انتقال باقی‌مانده عناصر تروریستی و شهروندان غیرنظامی حلب از شرق سوریه آغاز شده است.



چشم‎‏ها بر روی اوضاع یمن بسته و دهان‎ها برای تحولات سوریه باز!

نیروهای ارتش سوریه اعلام کرده‌اند که قرار است غیرنظامیان را از شرق حلب به منطقه «راشدین» در قسمت جنوب غربی شهر حلب انتقال داده  شوند.

براساس گزاش رسانه‌های سوریه پیش‌بینی می‌شود که افراد مسلح تسلیم شده آخرین گروه تروریست ها هستند که همچنان در محله‌های شرق حلب حضور داشته و از غیزنظامیان حلب به عنوان سپر انسانی استفاده می کردند.

طبق توافق ایجاد شده گروه‌های تروریستی قبل از انتقال باید کلیه سلاح های سنگین خود را تحویل داده و تنها مجاز هستند یک اسلحه سبک همراه خود داشته باشند هنگامی که سوار بر اتوبوس های سبزرنگ می شوند.

پس از خروج عناصر تروریستی مهندسان ارتش سوریه و نیروهای روسیه کل منطقه را مین‌روبی خواهند کرد تا پیش از ورود نیروها نظامی و مردمی مقاومت از  امن بودن منطقه اطمینان حاصل شود.

این در حالی است که همزمان با پیروزی ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در نبرد با تروریست ها در حلب سازمان ملل و کشورهای حامی تروریسم در ادامه ادعاهای نخ نما شده خود که نشان از استیصال آنها دارد بار دیگر نگرانی خود را از اوضاع تروریست ها در حلب ابراز داشتند.(!)


چشم‎‏ها بر روی اوضاع یمن بسته و دهان‎ها برای تحولات سوریه باز!

سازمان ملل که از آغاز بحران ضمن چشم پوشی از اوضاع غیرنظامیان سوری و اقداماتی که تروریست ها در قبال آنها انجام داده اند ناکارآمدی خود را نشان داده است از روز گذشته موضوع حلب را در اولویت کاری خود قرار داده است.

این در حالی است که سکوت سازمان ملل در قبال جنایت های سعودی و کشورهای عربی در یمن موجب انتقاد سازمان های بین المللی شده است.








ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *