دلسپردگان به آمریکا دست بردار نیستند

14:52 - 21 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۵۶۵
دسته بندی: سیاست
برجام همچنان برای برخی ها کعبه آمال است. نمی توانند از آن دل برکنند به همین خاطر باز هم منتقدین را شامل لطف انتقادی خود قرار می دهند.
به گزارش گروه سیاسی ، توافق هسته ای با اقدامات تخریبی آمریکا حال و روز خوبی ندارد، اگر هم اندکی از جان او باقی مانده است به خاطر پایبندی ایران به تعهدات خود در قبال برجام است.

مردم کشورمان به خوبی می دانستند که از آمریکا آبی برای ایران گرم نمی شود، به همین خاطر به مذاکرات هسته ای و نتایج آن زیاد دلخوش نکرده بودند، این رفتار مردم نسبت به مذاکره با آمریکا در حالی در میان افکار عمومی کشورمان وجود داشته و دارد که بسیاری از نخبگان سیاسی، صاحبنظران و طیف سیاسی اصلاح طلب و دولتمردان به مذاکرات هسته ای و نتایج آن خوشبین بوده و هنوز هم هستند.

مردمی که چنین دیدگاهی نسبت به آمریکا و رفتار او با ایران داشتند، نه کارشناس مسائل سیاسی بودند و نه نخبگانی که از قوه تحلیل سیاسی برخوردار باشند، بلکه مردم کوچه و بازاری بوده و هستند که تحلیل های آنها از خوشبینی های برخی دقیق تر بود.

جای تعجب و تأسف دارد که هنوز همان خوشبین های برجام، به آینده آن خوشبین هستند و مردم را هم همراه خود می پندارند و منتقدین را به باد انتقاد می گیرند که شادی مردم را عزا نکنید، برجام پابرجا است و ادامه دارد!

این گروه های سیاسی، افراد و شخصیت ها به این نکته توجه ندارند که برجام از سوی آمریکا نقض شده است نه ما!!!

آمریکا برجام را اجرا نمی کند و تعهدات خود را زیر پا گذاشته، اگر قرار است انتقادی هم شود باید نوک پیکان انتقاد به سوی آمریکا باشد.

منتقدین و دلواپسان توافق هسته ای، اکنون شاید خود را محق بدانند، که البته هستند، اما منافع ملی را به منافع خود گره نمی زنند، دلواپسان اگر منتقد مذاکرات با آمریکا و توافق هسته ای بوده و هستند، چنین روزی را می دیدند که آمریکا زیر وعده هایش می زند و دبه در می آورد!

دلواپسان تأکید می کرده و باز هم تأکید می کنند که آمریکا غیر قابل اعتماد است، اعتماد کردن به چنین کشوری نتیجه اش می شود برجام!

اما خوش باوران هنوز هم خوش خیال هستند و دل در گرو نتایج توافق هسته ای دارند.

آمریکا برجام را نقض کرده، سنای این کشور با اکثریت آراء تمدید تحریم های ایران را تصویب کرده و قرار است به زودی اوباما هم آن را امضا کند، این اتفاقات از چشم خوش باوران و خوش خیالان پنهان می ماند اما انتقاد دلواپسان به اقدام آمریکا و خوش خیالی خوش باوران، با پاسخ های تند و گزنده داده می شود.

 منتقدین را متهم می کنند که برجام را در تابوت کرده و مراسم تشییع و خاکسپاری هم برای آن برگزار کرده اند در حالی که «این مرده کفن نداشت که گور داشته باشد.»

رئیس جمهور که تا پیش از این از برجام و دستاوردهای آن بسیار تعریف و تمجید می کرد، اقدام آمریکا را نقض آشکار برجام دانست و نوید پاسخ قاطع به آمریکایی ها را داد.

کمیته نظارت بر برجام تشکیل جلسه داد و تصمیماتی در باره چگونگی پاسخ دادن به اقدامات آمریکا گرفت، اما هنوز اعلام نکرده است که واکنش ایران چه خواهد بود.

کدام شادی مردم؟ طیف ورشکسته سیاسی که خود را به آب و آتش می زند تا شاید اندکی با اقبال مردمی روبرو شود، از کدام شادی مردم سخن می گوید که با تمسخر روبرو شده است؟!

همان شادی که در روز اعلام امضای برجام در برخی از نقاط شمال شهر تهران، اندکی به خیابان ها آمدند و برای این پیروزی پایکوبی کردند؟

اگر خوش باوران و خوش خیالان برای برجام جشن تولد گرفتند اکنون خود آنها هم در صورت پایان برجام برای آن مراسم کفن و دفن هم برگزار کنند.

دلواپسان نه برای این دستاورد شادمانی کاذب و دروغین کردند و نه اکنون که از سوی آمریکا نقض شده مراسم ختم برپا می کنند.

منتقدین آماده چنین روزی بودند و اکنون می دانند که باید در پاسخ به رفتار ضد برجامی آمریکا چه واکنشی نشان داد.

خوش باوران آیا تصور می کنند تنها با یک ابراز تأسف به خاطر تمدید تحریم ها که نقض آشکار برجام است، وظیفه سیاسی و ملی خود را به سرانجام رسانده اند؟

دلسپردگان به آمریکا اگر اکنون نگران سفارش سنگ قبر از سوی دلواپسان برای برجام هستند، دیری نخواهد پایید که باید سنگ قبر خود را به خاطر اعتماد به آمریکا سفارش دهند!

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *