آزمون گواهینامه رانندگی سخت‌تر می‌شود/ متقاضیان گواهینامه کنکور می دهند

8:53 - 21 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۴۳۲۱
رئیس مرکز صدور گواهینامه پلیس راهور گفت:آزمون گواهینامه رانندگی به زودی مانند كنكور، متمركز و مكانیزه می شود.
آزمون گواهینامه رانندگی سخت‌تر می‌شود/ متقاضیان گواهینامه کنکور می دهندبه گزارش گروه جامعه ،سرهنگ هویدا تزار رئیس مركز صدور گواهینامه پلیس راهور درباره متمركز شدن آزمون گواهینامه‌های رانندگی گفت:تغییر شیوه آزمون گواهینامه ها در دست كارشناسی است تا آزمون ها به صورت مكانیزه و همچنین در محلی خارج از آموزشگاه ها برگزار شوند.
 
وی با اشاره به اینكه به زودی بررسی این طرح نهایی و در آینده نزدیك اجرایی خواهد شد، توضیح داد: به این ترتیب محل آموزش از محل آزمون ها جدا می‌شوند بدین شکل که متقاضی به آموزشگاه مراجعه می‌كند و فقط در آموزشگاه آموزش می‌بیند و پس از طی دوره آموزشی و صدور گواهی آموزش، ارتباط هنرجو با آموزشگاه قطع و آزمون‌ها به صورت مكانیزه و تحت وب در محل دیگری غیر از آموزشگاه برگزار می‌شوند.
 
رئیس مركز صدور گواهینامه پلیس راهور ناجا همچنین با بیان این كه آزمون‌های دریافت گواهینامه رانندگی سخت‌تر می‌شوند، گفت:"در این حالت امكان تقلب به حداقل ممكن می‌رسد. البته اگر كسی آمادگی داشته باشد و مطالعه كافی انجام دهد، نباید نگران باشد چرا که تمام سوالات از كتاب آیین نامه طراحی شده اند.
 
سرهنگ تزار تصریح كرد: با مكانیزه شدن آزمون‌ها دیگر نیروی انسانی در نتیجه آزمون دخل و تصرفی ندارد و سیستم قبولی یا مردودی متقاضی را اعلام می‌كند و بدین ترتیب هر سیستم برای هر متقاضی سوالات متفاوتی به صورت رندوم تولید می كند و متقاضی ٢٠ دقیقه برای پاسخگویی سوالات، زمان خواهد داشت.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *