طرح های پیشنهادی پنتاگون به ترامپ برای مبارزه با داعش/ نقش کاخ سفید در تصمیم‌گیری درباره بحران سوریه کاهش می یابد؟

5:50 - 21 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۳۸۹۰
«وال استریت ژورنال» به نقل از مقامات ارشد نظامی و مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که وزارت دفاع آمریکا در حال آماده‌سازی طرحهایی برای تشدید مبارزه با داعش است که به دولت آتی دونالد ترامپ ارائه د هد.
طرحهای پیشنهادی پنتاگون به دونالد ترامپ برای مبارزه با داعش/ تضعیف نقش کاخ سفید در تصمیم‌گیری درخصوص بحران سوریهبه گزارش گروه بین‌الملل ، نشریه «وال استریت ژورنال» به نقل از مقامات ارشد نظامی و مجلس نمایندگان آمریکا نوشت که وزارت دفاع آمریکا در حال آماده‌سازی طرح هایی برای تشدید مبارزه با داعش است که به دولت آتی دونالد ترامپ ارائه دهد.


بر اساس گزارش این نشریه «پنتاگون» شروع بررسی این طرح ها را به پیشنهاد تیم دولت ترامپ برای افزایش کارزار نظامی ارتش آمریکا علیه گروه داعش آغاز کرده‌است.

ویژگی عمده این طرح های پنتاگون افزایش نقش وزارت دفاع آمریکا در حل و فصل چنین مسائلی و کاهش چشمگیر تصمیم‌گیری تاکتیکی و عملیاتی کاخ سفید اعلام شده است. 

«وال استریت ژورنال» همچنین با ارجاع به این طرح های پیشنهادی پنتاگون می‌افزاید که به احتمال زیاد ارتش آمریکا نیر در حال تدوین طرح هایی است که کاهش محدودیت‌های قانونی برای حضور شمار زیادی از نظامیان مورد نیاز در عملیات ها و همچنین کاهش دخالت کاخ سفید در فرآیند تصمیم‌گیری درخصوص عملیاتهای هوایی یا زمینی را در پی دارد.

این گزارش در پایان تاکید می کند که این طرح های پیشنهادی پنتاگون به هیچ وجه رویکرد کلی دولت آمریکا در خصوص نحوه مبارزه با داعش را تغییر نمی دهد به نحوی که مقام های آمریکایی همچنان بر شرکت شمار اندک نیروهای زمینی در خاورمیانه تاکید دارند و بیشتر تکیه عملیاتی خود را بر نیروهای متحد محلی قرار داده‌اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *