"افغانستان" به نمایشگاه اکسپو ۲۰۱۷ دعوت شد

17:40 - 20 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۳۸۱۰
سفارت قزاقستان در کابل از افغانستان برای شرکت در نمایشگاه اکسپو ٢٠١٧ دعوت کرده است.
به گزارش سرویس بین الملل ژینوس کاردار سفارت قزاقستان در کابل در  سیمینار علمی با عنوان بررسی روابط سیاسی افغانستان و قزاقستان که در دانشگاه کاتب برگزار شد، گفت: آستانه و کابل روابط نزدیک و مستحکم دارند.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: قزاقستان انتظار دارد که افغانستان در نمایشگاه اکسپو ٢٠١٧حضور فعال و پررنگ داشته باشد.
 
شرکت کنندگان سمینار عملی در کابل روابط سیاسی افغانستان و قزاقستان را بسیار نزدیک و مستحکم خوانده اما تاکید کردند که تهدیدهای تروریستی از نگرانی‌های عمده و مشترک این ۲ کشور است.
 
نمایشگاه جهانی «World's Fair or Universal Expositions» مجموعه نمایشگاه‌هایی است که هر چند سال یک بار در کشورهای مختلف جهان برگزار می‌شود.
 
این نمایشگاه‌‌ها مهم‌ترین نمایشگاه‌های برگزار شده در جهان و تحت نظر موسسه‌ای به نام دفتر بین‌المللی نمایشگاه‌هاکه در پاریس واقع است برگزار و  این نمایشگاه را اکسپو «expo» نیز می‌نامند.
 
بخدی نوشت: اهمیت این نمایشگاه و پیامد و برآیند آن برای کشورهای جهان بسیار مهم است، این نمایشگاه سومین رویداد مهم دنیا پس از مسابقات جام جهانی فوتبال و بازیهای المپیک شناخته شده است.
 
درجریان رای گیری نمایندگان کشورهای عضو دفترنمایشگاه‌های بین المللی،قرار است که شهرآستانه محل برگزاری نمایشگاه تخصصی بین المللی EXPO-2017 باشد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *