رونمایی از 8 دستاورد مهم نیروی دریایی ارتش/ "خبر داغ" فرمانده از زمان عملیاتی شدن زیردریایی فاتح

12:02 - 09 آذر 1395
کد خبر: ۲۵۰۰۰۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مراسم رونمایی از دستاوردهای سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش با حضور امیر حبیب الله سیاری و امیر عبدالرحیم موسوی در ستاد نیروی دریایی ارتش برگزار شد.
-گروه سیاسی: مراسم رونمایی از دستاوردهای سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش صبح امروز با حضور امیر حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و امیر عبدالرحیم موسوی جانشین ستاد کل نیروهای مسلح در ستاد نیروی دریایی ارتش برگزار شد.(بیشتر بخوانید)

رونمایی از 8 دستاورد مهم نیروی دریایی ارتش/

بخشی از این دستاوردها شامل پروژه حوضچه کشش(طراحی و ساخت حوضچه کشش برای آزمایش دینامیکی مدل شناور)، پروژه ثامن(طراحی و ساخت سامانه کنترل آتش سطحی و هوایی ناوهای موشک انداز و کلاس جماران) و پروژه رادار LPI (طراحی و ساخت رادار سطحی نظامی) است.

همچنین در آیین رونمایی از این دستاوردهای جدید، رونمایی از پروژه رادار سپر دریا(بهینه سازی، رفع اشکال، انتقال و شبکه نمودن سامانه رادار هوایی سپر دریا) و پروژه مرصاد (ثبات) صورت گرفت.

افتتاح پروژه طوفان ساز (طراحی و ساخت سامانه شبیه ساز آموزش بقاء در دریا)، پروژه کمپارتمانت(طراحی و ساخت شبیه ساز کنترل صدمات یگان های شناور نداجا) و سیستم کشف رادارهای دشمن در باند X از دیگر دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش بود که رونمایی شد.


«شبیه‌ساز آب گرفتگی یگان‌های شناور» عملیاتی شد

شبیه ساز آب گرفتگی یگان‌های شناور در مرکز آموزش‌های تخصص‌های دریایی رشت از طریق ویدیو کنفرانس به دستور امیر سرتیپ «سیدعبدالرحیم موسوی» جانشین رییس ستادکل نیروهای مسلح رونمایی و عملیاتی شد.
 
همچنین حوضچه کشش در دانشگاه امام خمینی(ره) نوشهر نیز با فرمان امیر موسوی عملیاتی شد.
 
پروژه رادار دیجیتالی سپر دریا و پروژه طوفان نیز در جاسک(منطقه دوم دریایی) و تهران عملیاتی شدند. 

پروژه رادار سپر دریا با برد بیش از 200 کیلومتر مجهز به سیستم تشخیص اهداف متحرک و انواع سامانه‌های ضد جنگ الکترونیک است که می‌توان از آن در رصد تحرکات اهداف هوایی منطقه و جنگنده‌های خودی و بیگانه در شعاع بیش از 200 کیلومتر از سواحل مکران استفاده کرد.


توانمندی کامل ایران در زمینه تعمیرات اساسی زیردریایی های پیشرفته کلاس طارق

امیر حبیب الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش درحاشیه این مراسم درجمع خبرنگاران اظهار کرد: ما در مورد زیردریایی طارق به خوبی نشان دادیم که توانمندی تعمیرات نیروی دریایی ارتش تا چه اندازه بالا رفته است؛ امروز توانمندی کامل تعمیرات اساسی زیردریایی های کلاس طارق که از پیشرفته ترین  نوع زیردریایی هاست را به دست اورده ایم؛ ما توانسته ایمن اولین مورد آن را تعمیر کنیم و بقیه هم در دست اجرا است.

رونمایی از 8 دستاورد مهم نیروی دریایی ارتش/

وی در خصوص رونمایی از دستاوردهای جدید نداجا نیز اظهار کرد: پروژه هایی که امروز به نیروی دریایی ارتش الحاق شد بخشی از آن آ‌موزشی بود که سالهای سال مورد نیاز ما بود و ما تاکنون برای به دست آوردن آن به خارج وابسته بودیم ولی امروز با بهترین کیفیت آن را به بهره برداری می رسانیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: سامانه کنترل آتش ثامن که امروز به بهره برداری رسید می تواند توانمندی رزمی ما را بسیار بالا ببرد این سامانه با پروژه های مشابه خارجی اش تفاوت های بسیاری دارد.

وی افزود: تست های سرعت، قوس و قابلیت دریانوردی زیردریایی فاتح  توسط نیروی دریایی ارتش در حال انجام است و به زودی عملیاتی خواهد شد.

وی درپایان با بیان اینکه ظرف هشت سال گذشته 49 ناوگروه به اقصی نقاط جهان اعزام کرده ایم، گفت: ما در خلیج عدن منافع داریم و به همین دلیل است که امنیت کشتی هایمان را در آن مناطق تامین می کنیم.

امروز تمام وابستگی های نیروی دریایی به خارج قطع شده است

 امیر عبدالرحیم موسوی جانشین ستاد  کل نیروهای مسلح نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخش عمده ای از تجهیزاتی که امروز رونمایی شد کارهای تحقیقاتی برای ارتقای آموزش بود که مستقیم و غیر مستقیم به توان رزمی مربوط می شود.

رونمایی از 8 دستاورد مهم نیروی دریایی ارتش/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *