رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آماده سازی پرونده 3 اثر تاريخی برای ثبت یونسکو

0:10 - 10 آذر 1395
کد خبر: ۲۴۹۹۲۷
مدير كل ميراث فرهنگی استان كرمان گفت: در حال حاضر پرونده 3 اثر تاريخی استان كرمان جهت ثبت در فهرست ميراث جهانی در حال اماده سازی است.
آماده سازی پرونده 3 اثر تاريخی برای ثبت یونسکوبه گزارش گروه جامعه ،محمود وفایی در دیدار با مشاوران سرمایه گذاری بخش گردشگری كشور سوئیس در محل هتل جهانگردی كرمان  با اشاره به اینكه استان كرمان در گذشته یكی از مقاصد اصلی گردشگران خارجی بوده است، افزود: ارگ تاریخی بم یكی از شاخص ترین آثار تاریخی است كه در هر برهه از زمان معرف این استان در بین گردشگران خارجی بوده است.
 
وی با بیان اینكه استان كرمان دارای بیشترین آثار تاریخی و طبیعی ثبت جهانی در كشور است، اظهار داشت:  در كنار این آثار ثبت جهانی، این استان از 7 هزار اثر شناحته شده و 700 اثر ثبت ملی بهره می برد كه هركدام از انها به تنهایی می تواند گردشگران بسیاری با سلایق مختلف را به سوی خود سوق دهد.
 
وفایی به محوطه های باستانی این استان از جمله كنارصندل جیرفت اشاره كرد و گفت: طبق كاوشهای انجام شده و كشف آثار مختلف در این محوطه، باستانشناسان ایرانی و خارجی بر وجود نشانه هایی از اولین تمدن بشری  در این منطقه صحه گذاشته اند.
 
وی با اشاره به اینكه استان كرمان به استان چهار اقلیم مشهور است، بیان داشت: در این استان می توان دو منطقه گرم ( گندم بریان) و سرد (سیرچ) را در فاصله 25 كیلومتری  از یكدیگر تجربه كرد.
 
وفایی به برگزاری اولین اولترا ماراتن ایران در كویر لوت با حضور 40 دونده مطرح جهان در اردیبشهت ماه سالجاری، اشاره كرد وافزود: این اولترا ماراتن اولین تجربه كشور ایران در این زمینه بود كه بزودی مسابقات جهانی موتور سواری و دوچرخه سواری با همكاری یك موسسه ورزشی در كشور استرالیا در بیابان لوت و منطقه كلوت ها برگزار می شود.
 
وی به راه اندازی پیست اسكی، احداث هتل و مجموعه های گردشگری توسط یك سرمایه گذار ایرانی و بومی در منطقه هنزا، اشاره كرد و گفت: این پروژه بزرگ پس از اخذ مجوزات لازم با سرمایه گذاری بالغ بر هزار میلیارد تومان اجرا می شود.
 
وفایی با اشاره به اینكه استان كرمان دارای 12 قله بالای 4 هزار متر است، بیان داشت: قله هزار چهارمین قله ایران است كه دارای هزار گونه گیاه دارویی است.
 
وی اظهار داشت: در كنار جاذبه هایی كه عنوان شد صنایع دستی كرمان از جمله پته وگلیم كه بزودی جهانی نیز خواهند شد، را می توان معرف این استان در بین گردشگران داخلی و خارجی دانست.
 
وفایی استفاده از شبكه های مجازی وسایت های اینترنتی را راهی مناسب جهت معرفی استان كرمان به گردشگران خارجی دانست و گفت: با توجه به اینكه اكثر گردشگران كرمانی از كشورهای اروپایی  هستند شركت در نمایشگاههای بین المللی از جمله كشورهای اروپایی و اسیای غربی در دستور كار است.
 
وی ثبت جهانی اثار تاریخی را از برنامه های مد نظر برای معرفی استان كرمان در سطح بین المللی دانست و گفت: در حال حاضر  پرونده3 اثر دیگر جهت ثبت جهانی در حال آماده سازی است.
 
وفایی خاطرنشان كرد: ایجاد زیرساختهای گردشگری، برگزاری جشنواره های داخلی، بازسازی و مرمت ابنیه تاریخی  و توسعه خانه های بوم گردی و سنتی در بافت تاریخی شهرها در راستای آماده سازی زمینه های لازم برای حضور گردشگران داخلی و خارجی در استان كرمان  است.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *