رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بررسی لایحه حمایت از حقوق معلولان هفته آینده در کمیسیون ویژه/ اختصاص بودجه ویژه برای اشتغال معلولان

8:13 - 07 آذر 1395
کد خبر: ۲۴۸۷۳۴
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی از بررسی لایحه حمایت از حقوق معلولان طی هفته آینده در کمیسیون ویژه مجلس خبرداد.
همایون هاشمی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: لایحه اصلاحیه قانون حمایت از حقوق معلولان می تواند مشکلات فعلی این گروه از جامعه را بر طرف کند.

وی افزود: لایحه اصلاحیه قانون حمایت از حقوق معلولان تا به حال 2 بار در کمیسیون تخصصی در مجلس بررسی و با حضور نمایندگانی از NGOها و بهزیستی بررسی شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از طرح اصلاحیه قانون حمایت از حقوق معلولان در کمیسیون ویژه مجلس خبرداد و خاطرنشان کرد: قرار شده لایحه اصلاحیه قانون حمایت از حقوق معلولان، هفته آینده در کمیسیون ویژه مجلس مورد بررسی قرار گیرد تا اعضا نظرات کارشناسی خود را در این کمیسیون ارائه دهند.

هاشمی ادامه داد: تلاش می شود در چند ماه آینده و با بررسی لایحه در کمیسیون تخصصی، اصلاحیه لایحه در صحن علنی به تصویب برسد.

وی با تاکید بر اینکه لایحه اصلاحیه قانون حمایت از حقوق معلولان از چند جهت قابل بررسی است، اظهارکرد: لایحه نسبت به قانون قبلی کامل تر است زیرا در لایحه جدید به افزایش اشتغال معلولان کشور اشاره شده است.

رئیس کمیسسیون تخصصی لایحه اصلاحیه قانون حمایت از حقوق معلولان ادامه داد: با توجه به آمار بالای بیکاری در میان جامعه معلولان کشور، باید برای ایجاد اشتغال معلولان برنامه ریزی شود.

هاشمی با اشاره به لزوم اختصاص اعتبارات لازم برای اجرای سیاست های لایحه اصلاحیه قانون حمایت از حقوق معلولان تصریح کرد: در صورت تصویب این اصلاحیه، باید برای اختصاص اعتبارات لازم جهت اجرای سیاست های آن اقدام شده و در بودجه سال 96 نیز اعتبارات ویژه ای برای این بخش در نظر گرفته شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *