رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اتحادیه اروپا نوچه آمریکا و اسرائیل است/در موضوع موشکی نباید تابع دستورات غرب و اتحادیه اروپا بود

11:26 - 02 آذر 1395
کد خبر: ۲۴۶۲۷۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم با بیان اینکه اتحادیه اروپا نوچه آمریکا و اسرائیل است تاکید کرد: ما نباید حتی اندکی به آنها خوشبین باشیم چرا که آنها نمی خواهند هیچ کشور اسلامی دارای تسلیحات پیشرفته باشد.
اتحادیه اروپا نوچه آمریکا و اسرائیل است/در موضوع موشکی نباید تابع دستورات غرب و اتحادیه اروپا بود
اسماعیل کوثری رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، در واکنش به بیانیه اتحادیه اروپا درباره لزوم توقف آزمایش های موشکی از سوی ایران، اظهار کرد: اروپایی ها و آمریکایی ها در موضوع توان موشکی جمهوری اسلامی ایران قصد بازی با ما را دارند.

وی افزود: در ماهها و سالهای پیش بیشتر می دیدیم که آمریکایی ها خواستار توقف برنامه های موشکی ما هستند و اکنون با بیانیه اتحادیه اروپا متوجه می شویم که موضوع توان موشکی ایران برای آنها نیز حساسیت برانگیز است.

کوثری ادامه داد: در زمان انجام مذاکرات هسته ای، شاهد بودیم که فرانسوی ها بارها و بارها به عنوان مخالف سعی می کرد در به سرانجام نرسیدن مذاکرات نقش ایفا کند و زمانی که فرانسوی ها از این کار دست برمی داشتند، یکی دیگر از اعضای 5+1 در مخالفت با روند مذاکرات در برابر ایران می ایستاد.

رئیس کمیته دفاعی مجلس نهم در ادامه با بیان اینکه اتحادیه اروپا نوچه آمریکا و اسرائیل است تاکید کرد: ما نباید حتی اندکی به آنها خوشبین باشیم چرا که آنها نمی خواهند هیچ کشور اسلامی دارای تسلیحات پیشرفته باشد در حالیکه خودشان انواع و اقسام موشک ها را دارند و در قالب ناتو از آنها استفاده هم می کنند.

کوثری گفت: ما باید خیلی ساده باشیم که تصور کنیم اروپایی ها بخواهند در چهارچوب روابط بین الملل با ایران برخورد کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث موشکی که خون های زیادی در راه به دست آوردن آن بر زمین ریخته شده و وقت و عمر جوانان نخبه و متخصص کشور به پای آن صرف شده، نمی توان تابع دستورات غرب و اتحادیه اروپا بود؛ آنها نمی خواهند عزت و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران را ببینند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *