رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سفیر جدید ایران در سوریه در موعد مقرر معرفی شده است/ شیخ الاسلام محتمل ترین گزینه

10:25 - 25 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۴۸۷۶
دسته بندی: سیاست
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وزارت امور خارجه کشورمان در موعد مقرر اقدامات لازم را برای معرفی سفیر خود در سوریه انجام داده است.
-گروه سیاسی: محمدرضا رئوف شیبانی که به مدت پنج سال مسئولیت سفارت ایران در سوریه را بر عهده داشت، روز جمعه 30 مهر ماه به تهران بازگشت، در این 25 روز مسئولیت سفارت ایران در این کشور بر عهده کاردار ایران در دمشق بوده است، با توجه به اهمیت سفارت ایران در سوریه انتظار می رفت که قبل از پایان مأموریت سفیر قبلی، سفیر جدید انتخاب و بلافاصله راهی محل مأموریت خود می‌شد تا سفارت ایران حتی برای مدتی کوتاه بی‌سفیر نباشد.

در زمان مقرر سفیر جایگزین به سوریه معرفی شده است

هادی شوشتری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در این خصوص با بیان اینکه سوریه از نظر استراتژیکی اهمیت بسیاری برای ما دارد و بدون شک نباید ما نسبت به عدم حضور سفیرمان در این کشور غفلت کنیم و هر چه زودتر باید نماینده کشورمان به عنوان سفیر در سوریه معرفی شود"، به خبرنگار گروه سیاسی گفت: وزارت امور خارجه کشورمان طبق اطلاعاتی که بنده در اختیار دارم اقداماتش را در زمان مقرر پیرامون اعلام سفیر کشورمان در سوریه انجام داده است.

وی افزود: طبیعتا فرآیند اعزام سفیر توسط هر کشوری قوانین و مقرراتی را دارد که باید به آن پایبند باشد که این امر در راستای تشریفات مربوط به پذیرش سفیر توسط کشور میزبان نیز تابع یک پروتکل خاص است.

باید منتظر اعلام نظر کشور پذیرنده سفیر باشیم

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: شاید در شرایط فعلی سوریه به عنوان کشور میزبان برای پذیرش سفیر یک وضعیت خاص و پایداری را ندارد از این رو ما باید منتظر اعلام نظر کشور پذیرنده سفیر باشیم.

شوشتری تاکید کرد: بنده اطلاع دارم که وزارت خارجه در زمان مقرر اقدام خود را پیرامون معرفی سفیر کشورمان در سوریه انجام داده است.

وی با بیان اینکه طی اخبار غیر رسمی اطلاع دارم که از شیخ الاسلام به عنوان گزینه سفیر ایران در سوریه نام برده می شود گفت: وی یکی از بهترین گزینه هایی است که می تواند به عنوان سفیر ایران در سوریه حضور پیدا کند زیرا کاملا به مسائل و اوضاع سوریه اشراف دارد و در این راستا یک مجتهد سیاسی قابلی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: بنده به صورت غیر رسمی شنیده ام که شیخ الاسلام به عنوان سفیر انتخاب شده است اما بدون شک باید منتظر باشیم تا دستگاه وزارت خارجه کشورمان این خبر را به صورت قطعی اعلام کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *