رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کلیات لایحه اصلاح قانون تعاونی تصویب شد

23:06 - 23 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۴۴۰۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از تصویب کلیات لایحه اصلاح قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران، در کمیسیون متبوعش خبر داد.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت؛ سعید باستانی در تشریح نشست امروز (23 آبان‌ماه) کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، گفت:در نشست امروز کمیسیون کلیات لایحه اصلاح قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بررسی و تصویب شد که به عنوان کمیسیون فرعی به کمیسیون صنایع ارسال شده بود و کمیسیون اصلب کمیسیون اقتصادی است.

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی، افزود: کارگروهی به ریاست محسن کوهکن برای بررسی بیشتر لایحه اصلاح قانون بخش تعاونی تشکیل شد، تا نتایج بررسی ها به صورت گزارش به کمیسیون ارجاع داده شود.

تصویب کلیات طرح توسعه و عمران روستایی کشور

باستانی با اشاره به دستورکار دیگر کمیسیون متبوعش ادامه داد: در ادامه لایحه تصویب احکام و مصوبات بیست و پنجمین کنگره اتحادیه جهانی پست اعاده شده از شورای نگهبان بررسی شد، که مشکل آن استفاده از چند واژه لاتین بود که مقرر شد برای رفع این نواقص کمیته‌ای مرکب از شرکت پست و فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی واژه‌های لاتین در این احکام را شناسایی و معادل سازی کنند.

وی یادآور شد: در جلسه گذشته کمیسیون صنایع و معادن، طرح توسعه و عمران روستایی کشور را به عنوان کمیسیون فرعی بررسی کرده بود، که در جلسه امروز کلیات طرح نیز به تصویب رسید و مقرر شد که  کمیته ای برای بررسی بیشتر طرح تشکیل شود و نتایج را به کمیسیون ارسال کند.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به مهمترین بخش طرح توسعه و عمران روستایی کشور تصریح کرد: بر اساس این طرح کلیه‌ نهادهای ارائه دهنده خدمات روستایی مثل سازمان تعاون روستایی، سازمان عشایری و سایر سازمانهای خدمات دهنده به روستائیان زیر نظر قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی اداره خواهند شد، که جای بررسی بیشتری دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *