افزایش جمعیت گورخر آسیایی در کشور/ فراهم شدن شرایط برای اقامت گردشگران در پارک ملی توران

8:04 - 19 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۲۳۰۰
رئیس پارک ملی توران از افزایش جمعیت گورخر آسیایی در کشور خبرداد.
علی اکبر قربانلو در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: جمعیت گوشتخواران و علف خواران در پارک ملی توران قابل توجه است و تلاش کرده ایم محیط آرامی را برای حیوانات این منطقه فراهم کنیم.

وی افزود: پارک ملی توران به عنوان بزرگترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی مطرح است و از این بابت اهمیت این پارک افزایش یافته است.

رئیس پارک ملی توران با اشاره به افزایش قابل توجه جمعیت گور خر آسیایی در کشور خاطرنشان کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که جمعیت گورخر آسیایی در کشور رو به افزایش است و تعداد قابل توجهی از این گورخرها نیز در پارک ملی توران دیده می شوند.

قربانلو با اشاره به فراهم شدن شرایط به منظور حضور شهروندان در پارک ملی توران اظهار کرد: پارک ملی توران در 145 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان شاهرود واقع شده و افراد می توانند به منظور بازدید از این پارک ملی در محل حاضر شوند.

وی ادامه داد: افراد علاقه مند برای حضور باید نامه ای را به اداره کل محیط زیست شهرستان شاهرود و یا اداره کل پارک ملی توران ارسال کرده و درخواست حضور خود را ارائه دهند.

رئیس پارک ملی توران در خصوص شرایط فراهم شده برای اقامت بازدیدکنندگان در پارک ملی توران تصریح کرد: مهمان سرایی در پارک ملی توران وجود دارد که گردشگران می توانند در این مرکز اقامت داشته باشند ضمن اینکه در روستاهای منطقه نیز خانه هایی جهت اقامت گردشگران وجود دارد.

قربانلو با ارائه توصیه ای به گردشگرانی که به پارک ملی توران سفر می کنند اذعان کرد: درخواست ما از گردشگران این است که زمان حضور در پارک ملی توران نسبت به حفظ محیط زیست توجه ویژه داشته و از ریختن زباله پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه پارک ملی توران زیستگاه حیوانات زیادی است گردشگرانی که در این محل حاضر می شوند باید سکوت را رعایت کرده تا آرامش منطقه بر هم نخورد.

رئیس پارک ملی توران با اشاره به نظارت محیط بان ها و جلوگیری از ریختن هر گونه زباله در پارک ملی توران گفت: محیط بان ها نظارت کافی بر منطقه دارند و در صورت ریختن زباله از سوی گردشگران در محل تذکرات لازم را به آنها ارائه خواهند کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *