وزارت رفاه و تأمین اجتماعی به تعهدات طرح تحول سلامت پایبند باشند

0:05 - 17 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۱۴۲۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه‌های داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت رفاه و تأمین اجتماعی به تعهدات خود در قبال اجرای طرح تحول سلامت پایبند باشند، گفت: اگر وزیر رفاه قادر به حل مسأله نباشد باید تکلیف‌اش روشن شود.
وزارت رفاه و تأمین اجتماعی به تعهدات طرح تحول سلامت پایبند باشند
به گزارش گروه سیاسی ، عزت‌الله یوسفیان‌ملا در دیدار اعضای هیأت مدیره نظام پرستاری و تعدادی از پرستاران این شهرستان، اظهار کرد: پرستاران اقشار توانمند، کارآمد و مهمی در جامعه هستند که با سلامت جامعه سر و کار داشته و در زمینه سلامت و درمان نقش‌آفرین هستند.

وی افزود: مشکلات پرستاران امروزه مربوط به یک شهر و یک بخش نیست بلکه فرا استانی بوده و مشکل معوقات و مطالبات به اختلاف بین دو وزارت‌خانه باز می‌گردد.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید مشکلات دو وزارت‌خانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حل شود، تصریح کرد: این بحث همه روزه در مجلس شورای اسلامی مطرح است جز طی روزهایی که وزیر بهداشت و درمان به برزیل سفر داشت.

این مسؤول با اعلام اینکه وزارت رفاه و تأمین اجتماعی به تعهدات خود در قبال اجرای طرح تحول سلامت پایبند باشد، یادآور شد: هم‌اکنون خزانه دولت به لحاظ پولی و مالی تعریفی ندارد و هر روز بسیاری از کارگران و زحمت‌کشان حوزه‌های مختلف مقابل استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و مجلس خواستار معوقات، مطالبات و حقوق چندین ماه خود هستند.

*دولت نمی‌تواند ریالی برای بودجه عمرانی تخصیص دهد

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه تاکنون دولت نتوانست ریالی برای بودجه عمرانی تخصیص دهد و اگر مبلغی تخصیص یافت از محل‌های دیگر همانند اوراق و اسناد خزانه بود، گفت: هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای تشکیل شده و صورت‌جلسه شد که اگر وزیر رفاه و تأمین اجتماعی قادر به حل مسئله نباشد باید تکلیف‌اش روشن شود.

وی یادآور شد: در صورت عدم مشخص شدن وضعیت این طرح موضوع استیضاح پیش می‌آید هر چند این موضوع گره‌گشا نیست و در ماه‌های پایانی دولت یازدهم جابجایی زیاد مؤثر نخواهد بود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه امروزه مشکلات مهم پرستاران مختص استان مازندران و شهرستان آمل نیست و به نقطه حاد رسیده است، بیان کرد: در زمینه لحاظ شدن پرستاری به عنوان شغل سخت و زیان‌آور در دولت دهم طرح لازم تصویب شد و با توجه به اینکه مجلس منبع درآمد خاص ندارد نمایندگان هم نمی‌توانند مصوبه‌ای داشته باشند که برای دولت بار مالی داشته باشد.

این مسؤول با اشاره به اینکه یک کفه ترازوی دولت درآمد و در کفه دیگر هزینه قرار دارد که باید با هم هم‌خوانی داشته باشند، یادآور شد: این طرح در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار دارد و در جلسات آینده مجلس به نتیجه می‌رسد.

*مشکل معوقات و مطالبات پرستاران مربوط به یک یا دو استان نیست

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه در اصل قانون اساسی هیچ تبعیض برای آزمون‌های ورودی، استخدامی و کنکور برای افراد وجود ندارد جز برای کسانی که در قانون تعریف شده باشند همانند خانواده شهدا و ایثارگران، اظهار کرد: در زمینه مطالبات دستگاه‌ها و جابه‌جایی باید موارد در بودجه روشن شود همچنین دولت باید تا 15 آذر امسال لایحه بودجه آینده را تقدیم مجلس کند.

وی با اعلام اینکه بخش عمده‌ای از مسائل مدیریتی در استان به موارد مالی باز می‌گردد، خاطرنشان کرد: در وزارت‎خانه‌هایی همانند وزارت جهاد کشاورزی بودجه عمرانی و ساخت‌وساز مشاهده نمی‌شود زیرا بیشتر بودجه‌ها جاری است ولی در وزارت بهداشت و درمان عمده بودجه در بخش عمرانی است و در این زمینه هزینه‌های بالایی دارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه در شهرستان آمل 6 مرکز در شهر در دست اجرا بوده که منتظر اختصاص زمین مناسب از سوی شهرداری هستیم، یادآور شد: در مرحله نخست تجهیز بیمارستان امام خمینی(ره) 380 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

این مسؤول با اشاره به اینکه در این استان پیمانکارانی را سراغ داریم که به دلیل بدهی راهی زندان شدند ولی از سوی دیگر از دولت مطالبه دارند، ادامه داد: این بخش سعی داریم تا با تواتر مشکلات موجود حل شود.

یوسفیان‌ملا با اعلام اینکه در زمینه تصویب پرستاری جزو مشاغل سخت و زیان‌آور مشکلی وجود ندارد ولی مسأله اصلی در بخش اجرا است، گفت: در بخش‌هایی همانند نیروهای آتش‌نشانی چون تعداد افراد کم بود جزو مشاغل سخت قرار گرفت ولی در زمینه پرستاری تعداد نیروها بسیار زیاد است و باید برای آن تدبیر بیشتری شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *