سرانجام تنش‌های لفظی اردوغان و العبادی به کجا ختم می‌شود/حمایت از داعش دلیل موضع‌گیری عراقی‌ها نسبت به ترکیه است

14:13 - 16 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۱۱۰۸
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
حشمت الله فلاحت پیشه گفت: ترکیه تلاش می‌کند با سماجت بر روی سیاست سخت در عراق به اهداف خود دست پیدا کند اما با گذشت زمان و سابقه رفتاری آنکارا با بغداد، آنها نتیجه معکوس خواهند گرفت.
سرانجام تنش‌های لفظی اردوغان و العبادی به کجا ختم می‌شود/حمایت از داعش دلیل موضع‌گیری عراقی‌ها نسبت به ترکیه است
حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به تهدیدات ضمنی حیدرالعبادی نخست وزیر عراق نسبت به اردوغان که گفته بود " اگر تُرک ها بخواهند وضعیت ناخوشایندی را بر ما تحمیل کنند، بهای سنگین بابت این کار خود خواهند پرداخت " اظهار کرد: تنش های نظامی آنکارا و بغداد در نفوذ به شمال عراق، اگرچه با تنش های لفظی تندی همراه شده اما به دلیل وضعیت درهم تنیده غرب آسیا و عوامل بازدارنده منطقه ای و فرامنطقه ای از کلام فراتر نخواهد رفت.

وی افزود: ترکیه تلاش می‌کند با سماجت بر روی سیاست سخت در عراق به اهداف خود دست پیدا کند اما با گذشت زمان و سابقه رفتاری آنکارا با بغداد، آنها نتیجه معکوس خواهند گرفت.

فلاحت پیشه با بیان اینکه ترکیه با مورد توجه دادن برخی قومیت ها نظیر ترکمن ها در شمال عراق تلاش دارد نفوذ منطقه ای برای خودش ایجاد کند عنوان کرد: اردوغان با رویکرد عثمانی گرایانه به دنبال رویکرد رفتاری سخت در عراق است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه با بیان اینکه ترکیه در جریان شکل گیری داعش تحت تاثیر روابط خود با عربستان سعودی رفتار نادرستی از خود نشان داد که موجب موضع گیری های تند مردم عراق علیه اقدامات ترکیه شد خاطرنشان کرد: این تنش های لفظی در نهایت ممکن است تنها به برخوردهای محدودی میان ترکیه و عراق منجر شود. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *