رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سازمان ملل: اخراج پناهجویان از اروپا "افغانستان" را بی‌ثبات خواهد کرد

16:06 - 14 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۰۱۳۷
یک مقام سازمان ملل در گفت‌و‌گو با گاردین اظهار داشت: دولت افغانستان برای جذب مهاجران اخراجی از اروپا ظرفیت لازم را ندارد و این تنها به بی‌ثباتی بیشتر این کشور منجر خواهد شد.
سازمان ملل: اخراج پناهجویان از اروپا به گزارش سرویس بین الملل یک مقام سازمان ملل به یک روزنامه انگلیسی گفت: مهاجران اخراجی براحتی در جامعه و اقتصاد افغانستان جذب نخواهند شد و دولت این کشور ظرفیت لازم برای کمک به این پناهجویان را ندارد.
 
گاردین می‌افزاید: امسال نزدیک به 400 هزار نفر در داخل افغانستان به خاطر جنگ و ناامنی آواره شده‌اند و همچنین پاکستان بیش از نیم میلیون از مهاجرانی که در این کشورها سالها زندگی می‌کردند را اخراج کرده، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 2 میلیون نفر در این کشور در حال مهاجرت باشند که این موضوع از سال 2002 به بعد بی‌سابقه بوده است.
 
در ادامه این گزارش آمده است: با قرار داد جدیدی که دولت افغانستان با اتحادیه اروپا در زمینه اخراج مهاجران امضا کرده است پیش بینی  می‌شود که فشار فزاینده‌ای بر اقتصاد افغانستان وارد آید و با کمبود شغل و منابع محدود گرایش جوانان به گروهای تروریستی افزایش یابد.
 
گاردین در پایان این گزارش می نویسد: مهاجرانی که از پاکستان، ایران و اروپا به افغانستان برمی‌گردند تنها به مشکلات فراوان این کشور می‌افزایند و دولت این کشور ظرفیت پذیریش این همه مهاجر را ندارد.
 
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *