"رئیس جمهور افغانستان": سه هفته سخت و دشوار پیش‌رو است

23:31 - 12 آبان 1395
کد خبر: ۲۴۰۰۰۶
محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در دیدار با مقام‌های ارشد نظامی افغانستان از پیش رو بودن سه هفته سخت و دشوار صحبت کرد و به آنها دستور داد که در آمادگی کامل به سر ببرند.
 به گزارش سرویس بین الملل محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در دیدار امروز  با مقام‌های ارشد نظامی افغانستان از پیش رو بودن سه هفته سخت و دشوار صحبت کرد و به آنها دستور داد که در آمادگی کامل به سر ببرند.
 
رئیس جمهور افغانستان بدون این که توضیحات بیشتری درباره اوضاع سخت و دشوار در هفته‌های آینده دهد، گفت: جنگ از حالت اعلام ناشده به اعلام شده مبدل شده‌ است.
 
اشرف غنی گفت: بدون حضور نیروهای شجاع امنیتی و دفاعی دولت موفق شده است و امروز دنیا  حضور نیروهای امنیتی ودفاعی افغانستان را درک کرده و ما از پیمان میان‌ مدت به مشارکت طولانی مدت تغییر جهت دادیم.
 
وی افزود: امروز مردم همه یک‌صدا از نیروهای امنیتی و دفاعی شان پشتیبانی می‌نمایند که در صد سال گذشته شاهد چنین اجماع عمومی نبوده‌ایم.
 
اشرف غنی اظهار داشت:  هدف مهم ما این است که نیروهای  امنیتی و دفاعی افغانستان محور ثبات و دفاع افغانستان قرار گیرند.
 
وی گفت: نیروهای امنیتی و دفاعی به‌ وضوح نشان دادند که قابلیت و توانایی مبارزه با دشمن را دارند و در سال 1394 بقای افغانستان را رقم زدند.
 
رئیس جمهور افغانستان خاطرنشان کرد: ما 6 مرحله جنگ را پشت سر گذشتیم و در پایان سال 1394 روزانه 15 تا 20 عملیات نظامی انجام شد.
 
اشرف غنی افزود:  در اوایل ابهام در مناسبات بین‌المللی ما وجود داشت، این مناسبات زیر پرسش بود اما در پایان سال گذشته فضای روابط ما با جهان وسیع‌تر گردید.
 
پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری افغانستان به نقل از اشرف غنی نوشت: دشمنان مردم افغانستان در سال گذشته برای رسیدن به طرح‌های شوم خود ناکام ماندند و برنامه‌های استراتژیک آنها با قوت از سوی نیروهای امنیتی ودفاعی خنثی شد.
 
رئیس جمهور افغانستان با تأکید بر اینکه باید آمادگی لازم در وضعیت‌های دشوار وجود داشته باشد افزود: سه‌هفته آینده سخت و دشوار پیش‌رو است و باید آمادگی کامل باشیم.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *