کف سازی رو به روی مسجد تاریخی امام در میدان امام اصفهان آغاز شد

16:28 - 10 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۹۳۶۹
مدیر پایگاه جهانی میدان امام اصفهان گفت: عملیات کف سازی روبه روی مسجد تاریخی امام در میدان امام (ره) آغاز شد.
به گزارش گروه جامعه ،فریبا خطا بخش عملیات خاک برداری جهت کف فرش نمودن روبه روی مسجد امام (ره)  با همکاری و اجرای سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان آغاز شد.
 
وی اظهار داشت: پیش از این عملیات کف فرش خیابان سپه و حافظ نیز انجام شده بود.
 
در همین ارتباط "حسین جعفری" مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان نیز گفت: برای اجرای کف سازی میدان امام در غالب 8 فاز 2 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.
 
وی اظهار داشت: شش فاز کف سازی میدان امام  شامل کف فرش خیابان سپه وحافظ  به صورت صددر صد به اتمام رسیداست.
 
به گفته و ی، تاکنون هشت هزار و 800 مترمربع برای کف سازی میدان سنگ کار شده است.
 
وی تصریح کرد: عملیات کف فرش محوطه وسط میدان امام در محل درشکه سواری اسبها نیز فاز هفتم سنگ فرش میدان امام است، که در حدود 40 درصد آن انجام شده است.
 
جعفری تصریح کرد: کف فرش محوطه وسط میدان در فاز هفتم از 1000 متر مربع تشکیل گردیده که تا 25 الی 30 روز دیگر به اتمام خواهد رسید.
 
وی خاطر نشان کرد: عملیات کف فرش روبه روی مسجد امام به طرف آبنما نیز در حدود هزار و 100 متر مربع می باشد که پیش بینی می شود، یک ماه الی 35 روز دیگر به اتمام برسد.
 
وی با اشاره به اینکه اطراف حوض نیز نیازمند کف فرش می باشد، افزود: طرح کف فرش اطراف حوض وسط میدان امام نیز ارائه شده که در صورت تامین اعتبار این قسمت نیز کف فرش خواهد شد.
 
میدان امام اصفهان که از سوی سازمان جهانی یونسکو به ثبت جهانی رسیده است ، به شكل مستطیل بزرگی با اندكی زاویه نسبت به خط قائم شمالی- جنوبی، با امتداد شمال غربی- جنوب شرقی احداث شده و  طولی معادل 510 متر داشته و عرض آن 160متر می باشد و با این حساب ، فضای داخل میدان مساحتی معادل  16/8 هكتار را شامل می شود.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *