رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تأکید بر امنیت آبراه باب‌المندب/برگزاری گفت‌وگوهای جدی در یمن/ حل سیاسی بحران سوریه و عراق

16:43 - 08 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۸۳۴۲
دسته بندی: سیاست
معاون عربی و آفریقای وزارت خارجه ایران در دیدار قائم مقام وزیر خارجه سوئیس بر امنیت آبراه بین‌المللی باب‌المندب و برگزاری گفت‌وگوهای جدی در یمن تأکید و راه‌حل بحران سوریه و عراق را سیاسی خواند.
تأکید بر امنیت آبراه باب‌المندب/برگزاری گفت‌وگوهای جدی در یمن/ حل سیاسی بحران سوریه و عراق

به گزارش گروه سیاسی ، «رسیه» قائم مقام وزیر خارجه سوئیس که به تهران سفر کرده در دیدار با حسین جابری‌انصاری معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران پیرامون تحولات منطقه به ویژه یمن و سوریه گفت‌وگو کرد.

قائم مقام وزیر خارجه سوئیس در این دیدار با اشاره به حجم بالای خسارت غیرنظامیان در یمن، بر ضرورت حل سیاسی با تأکید بر مسالمت آمیز بودن آبراه بین‌المللی باب‌المندب تاکید کرد.

این مقام سوئیسی با اشاره به بحران سوریه و عراق بر نقش اساسی جمهوری اسلامی ایران در ارائه راه‌حل سیاسی تاکید کرد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار وضعیت جاری در منطقه و نقش عوامل مختلف تاثیرگذار بر ادامه بحران‌های منطقه‌ای را تشریح کرد.

جابری‌انصاری حملات سعودی علیه شهروندان و زیربناهای یمن را نه یک اشتباه بلکه اقدامی متعمدانه و با هدف در هم شکستن مقاومت مردم یمن دانست و اظهار داشت: این گونه اقدامات و محاصره کامل اقتصادی اهداف تجاوزگران را محقق نخواهد کرد.

جابری انصاری شلیک موشک به سمت ناو آمریکایی را حادثه‌ای مشکوک دانست و گفت: این احتمال وجود دارد که این اقدام از سوی مخالفان دولت صنعا و با هدف فراهم کردن بهانه مداخله نظامی آمریکا در یمن صورت گرفته باشد.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان تصریح کرد: امنیت آبراه بین‌المللی باب المندب برای ما مهم است و باید از سوی همه طرف‌ها محترم شمرده شود.

جابری‌انصاری بر ضرورت گفت‌وگوهای جدی در یمن با در نظر گرفتن حقوق همه طرف‌ها تاکید کرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان بر حل سیاسی بحران در سوریه و عراق نیز تاکید کرد و توجه همزمان به ابعاد سیاسی، امنیتی و انسانی بحران را در این زمینه ضروری دانست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *