رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هشدار مقامات بهداشتی هند در خصوص شیوع "آنفولانزای مرغی"

18:30 - 06 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۷۲۰۸
مقامات بهداشتی هند با هشدار احتمال شیوع بیماری آنفولانزای مرغی در این کشور از سروزیران ایالت ها خواستند، مراقبت های بهداشتی را افزایش دهند.
هشدار مقامات بهداشتی هند در خصوص شیوع  به گزارش سرویس بین الملل معاون وزیر بهداشت هند تاکید کرد باید با بکار گیری اقدامات پیشگیرانه از انتقال این بیماری به افراد جلوگیری کنیم .

سی کی میشرا تصریح کرد باید میزان تماس افراد با پرنده های مرده و یا مشکوک به بیماری آنفولانزای مرغی را به حداقل برسانیم .

وی با تاکید بر استفاده از وسایل حفاظتی برای جلوگیری از انتقال بیماری آنفولانزای مرغی اظهار کرد باید افرادی که با پرنده های بیمار ارتباط داشته اند را به مدت 10 روز زیر نظر قرار گرفته شوند.
دوندرا چودری معاون وزارت دامپروری هند نیز گفت که موسسه ملی بیماری های حیوانات هند تاکنون 45 نمونه از پرندگان مشکوک به این بیماری گرفته که 13 مورد به بیماری آنفولانزای مرغی آلوده بوده است .

وی خاطرنشان کرد به تمامی ایالت های هند درخصوص احتمال شیوع بیماری آنفولانزای مرغی هشدار داده شده است .

تاکنون در دهلی نو 66 پرنده وحشی به بیماری آنفولانزای مرغی مبتلا شده اند.
براساس گزارش مقامات بهداشتی در ایالت کرالا در جنوب هند نیز بیماری آنفولانزای مرغی در بین مرغابی ها گزارش شده است .

باغ وحش مرکزی و پارک آهو در دهلی نو نیز به علت شیوع بیماری آنفولانزای مرغی در میان پرندگان تا اطلاع بعدی به روی عموم بسته شده است .

ویروس آنفولانزای مرغی از طریق مدفوع و ارتباط نزدیک با پرندگان مبتلا به انسان سرایت می کند.
به گفته مقامات بهداشتی، ویروس آنفولانزای مرغی نمی تواند در دمایی بالاتر از 70 درجه سانتیگراد زنده بماند، بنابراین در گوشت پخته شده یا در تخم مرغی که آب‌پز شده باشد، این ویروس از بین می رود.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *