۶۹۲ هزار نفر همچنان در صف دریافت وام ازدواج

14:42 - 04 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۶۷۳۶
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
نظام بانکی در هفت ماهه نخست سال جاری مبلغ ۳۸ تریلیون و ۵۵۵ میلیارد و ۶۹۰ میلیون ریال تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به ۴۴۰ هزار و ۳۰۰ نفر اعطا کرد.
به گزارش گروه اقتصاد ،براساس آمار سامانه قرض الحسنه ازدواج، از ابتدای راه‌اندازی این سامانه در سال 1388 تا تاریخ اول آبان ماه سال جاری، مبلغ 242 تریلیون و 773 میلیارد و 632 میلیون ریال تسهیلات در اختیار 8 میلیون و 30 هزار و 447 نفر از هموطنان قرار گرفته است.

لازم به ذکر است بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از ازدواج جوانان و همچنین اجرای مفاد تبصره 29 قانون بودجه سال جاری، ضمن ابلاغ و تعیین سهمیه پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از محل سپرده‌های قرض الحسنه پس انداز و جاری به تمام بانک های کشور، اولویت، تسریع و تسهیل در اعطای این تسهیلات نسبت به سایر تسهیلات قرض الحسنه از سوی بانکها را مورد تاکید قرار داده است.

هم اکنون تعداد متقاضیان در صف سامانه ازدواج این بانک 692 هزار و 462 نفر بوده که تعداد 329 هزار و 700 نفر از افراد یادشده در مراحل تکمیل پرونده و انعقاد قرارداد برای اخذ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج قرار دارند. بدیهی است اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج توسط بانک ها منوط به تکمیل مدارک مورد نظر بانک در مدت تعیین شده از سوی متقاضیان است.

شایان ذکر است تا پایان سال 1394 مجموعاً 28 بانک، موسسه اعتباری و صندوق در سامانه ازدواج تسهیلات قرض‌الحسنه درحال فعالیت بوده‌اند و در سال جاری نیز بانک سینا به سامانه مذکور پیوسته است.
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *