توضیحات وزیر اطلاعات درباره سفر سناتور آمریکایی به ایران

11:40 - 04 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۶۵۸۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
حجت الاسلام محمود علوی گفت: داباکیس سفر اولش در ایران در سال 1389 صورت گرفته است و دومین سفر وی نیز در 18 شهریور سال 95 صورت گرفته است.
یسیبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، حجت الاسلام محمود علوی وزیر اطلاعات صبح امروز در صحن علنی مجلس با اشاره به اینکه داباکیس سناتور آمریکایی قبلا نیز به ایران سفر کرده است اظهار کرد: داباکیس سفر اولش در ایران در سال 1389 صورت گرفته است و دومین سفر وی نیز در 18 شهریور سال 95 صورت گرفته است.

وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد: چطور ممکن است که سفر داباکیس در سال 89 که از 15 اردیبهشت تا 30 اردیبهشت بوده است در مقایسه با سفر 6 روزه در سال 94 کم اهمیت تر باشد و سفر گذشته وی چرا در سال 84 جنجالی نداشته است آیا احتمال نفوذ در آن سال وجود نداشته است.

وی اظهار کرد: چگونه ممکن است وزارت اطلاعات نسبت به ورود تروریست های داعش و تکفیری ها که بدون گذر نامه وارد مرزهای کشور ما می شود اشراف داشته باشد و با همکاری سایر دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی کشورمان نسبت به مقابله با آنها وارد عمل شود اما درباره ورود افراد با گذرنامه به کشور اطلاعی نداشته و حرکتی انجام ندهد.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: وزارت اطلاعات درباره ورود جیمز دوباکیس سناتور آمریکایی و موریس اطلاع کافی داشته است و نسبت به ورود و خروج آنها به کشور و همچنین نحوه تردد آنها اشراف داشته است.

علوی با بیان اینکه ما نمی توانیم درباره مسائل امنیتی موضوعات بیشتری را مطرح کنیم افزود: اگر ما بخواهیم اطلاعات خود را به صورت گسترده تر بیان کنیم سبب می شود که اطلاعات دشمن کامل شود بنابراین صلاح نیست از تریبون عمومی برخی مسائل مطرح شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *