کمک 55میلیارد تومانی شهرداری به موسسه خیریه امام رضا / همسر قالیباف مالک زمین نیست

10:55 - 04 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۶۵۶۸
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهرداری تهران طی دو نوبت 55 میلیارد تومان را در قالب کمک های غیر نقدی به خیریه امام رضا اهدا کرده است.
به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، معصومه آباد در سیصدمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: سال 85 یک خیریه تحت عنوان خیریه امام رضا به ثبت می رسد و آن زمان نه حرفی از ساخت بیمارستان توسط این خیریه مطرح بوده و نه قرار بوده است که پرفسور سمیعی در این خیریه نقشی را برعهده داشته باشد.
 
وی افزود: خیریه امام رضا امور عام العمنفعه را در دستور کار داشته  و اساس کار آن تهیه جهیزیه کمک به زنان بی سرپرست و همچنین ایتام بوده است.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به واگذاری زمین به خیریه امام رضا از سوی شهرداری تهران اظهار کرد: سال 89 قرار بود ابتدا یک زمین به بنیاد بیماری های خاص که فاطمه هاشمی رفسنجانی که مسئولیت آن را برعهده دارد  از سوی شهرداری واگذار شود اما پس از ارزیابی بهای این زمین از سوی سه کارشناس دادگستری این بنیاد اعلام کرد که خواهان این زمین نیست.
 
آباد ادامه داد: پس از آن موضوع واگذاری این زمین به بنیاد خیریه امام رضا به منظور ساخت یک بیمارستان مطرح شد و این خیریه مبلغ اعلام شده از سوی کارشناسان را پس از افزایش 15 درصدی پرداخت کرد.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه موسسه امام رضا دارای اساسنامه مشخص است اذعان کرد: این که در این چند وقت اخیر اعلام شده که موسسه امام رضا که اکنون همسر شهردار تهران نیز یکی از اعضای هیئت مدیره آن است اساسنامه ندارد ظلم به این موسسه تلقی می شود.
 
آباد افزود: در اساسنامه موسسه امام رضا ذکر شده است که در صورت منحل شدن موسسه زمینی که از سوی شهرداری در اختیار آن قرار گرفته باید به موسسه خیریه دیگری واگذار شود و نه همسر شهردار تهران و نه هیچ فرد دیگری مالک این زمین به حساب نمی آیند.
 
وی درخصوص مبالغ پرداخت شده از سوی شهرداری تهران به موسسه خیریه امام رضا تحت عنوان کمک گفت: سال 90، 30میلیارد تومان اعتبار غیر نقدی به این موسسه پرداخت شد و پس از آن نیز کمک 25 میلیارد تومانی را برای ساخت بیمارستان دریافت کردیم.
 
آباد خواستار حضور ناظر شورا در خیریه امام رضا شد و تصریح کرد: پیشنهاد من این است که یک ناظر در خیریه امام رضا حضور یافته و مبالغ اعطا شده از سوی شهرداری به این موسسه را بررسی کند تا مشخص شود که این مبالغ تحت چه عنوانی در یک موسسه خیریه هزینه شده است.
انتهای پیام/
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *