باهنر: صحبت های ابرقدرت هاعلیه هم در40 سال گذشته تا به حد امروز تهدیدآمیز نبوده است

22:30 - 02 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۵۶۱۷
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با مروری بر تحولات منطقه اعم از سوریه، عراق، یمن و بحرین گفت: شاید در طول 30، 40سال گذشته سابقه نداشته ابرقدرت ها، گردن کلف ها و زورگویان جهان در این حد صحبت هایشان علیه هم تهدید آمیز باشد.
باهنر: صحبت های ابرقدرت هاعلیه هم در40 سال گذشته تا به حد امروز تهدیدآمیز نبوده استبه گزارش گروه سیاسی ،محمدرضا باهنر در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در طول یک ماه گذشته تحولات سنگینی در منطقه در حال وقوع است و البته بعضی از بخش های آن بیش از لایه های بیرونی خود مسایل درونی و داخلی دارد.

وی افزود: در یک ماه گذشته در صحبت های سران قدرت ها مساله تهدیدات هسته ای گفته و تکرار هم می شود؛ بعضی از اقداماتی هم که انجام می دهند اقدامات غیرمعمول است.

باهنر گفت: در همین 10روز اخیر آقای پوتین با این مضمون اعلام کرد که اگر منافع روسیه با سلاح های عادی تهدید شود و نتوانیم با راه های متعارف از منافع خود دفاع کنیم از امکانات هسته ای خود استفاده می کنیم و به این صراحت چنین بیانی از سوی یکی از کشورهای دارای بمب هسته ای کم سابقه است.

وی با بیان این که مرکز همه این نزاع ها فعلا منطقه خاورمیانه و بخشی از آفریقا شده است گفت: تا حدود 15 ، 20 سال پیش در منطقه عملا فعال نظامی و سیاسی، دو کشور آمریکا و ایران بودند و هم اینک عملا مدتی است ترکیه، عربستان، قطر و کشورهای منطقه از انفعال بیرون آمده و فعال شده اند و لشکرکشی می کنند.

باهنر تصریح کرد: به صورت ویژه برخی از کارهایی که آمریکا و اسرائیل انجام می دهند نشان از آن دارد که به دنبال تاسیس کشور جدیدی در منطقه هستند و معلوم می شود که رضایت داده و یا تسلیم شده اند که عمر سفاک و کثیف داعش به سر رسیده است و وزیر دفاع صهیونسیت ها چند وقت پیش اعلام کرد که داعش در حال اتمام است و قبل از تمام شدن باید با النصره تفاهم کرده و نزدیک شویم.

وی ادامه داد: ما که تروریست و خوب و بد را به رسمیت نمی شناسیم اما با توجه به اختلاف بین روسیه، ما و آمریکا در سوریه و عراق، مساله این است که ما می گوییم همه تروریست ها سر و ته یه کرباسند و نطفه غیر مشروع آن توسط شماها منعقد شده و باید پاکسازی شود اما آنها هنوز می گویند تروریست خوب و بد و حاضر نشده اند هنوز النصره را جزو تروریست های خشن که باید نابود شوند بدانند.

باهنر افزود: البته روسیه ، ایران و برخی همپیمانان به این جمع بندی رسیده اند اما آمریکا هنوز مقاومت می کند. این ها علاقه مندند کشوری شاید با محوریت کردها تاسیس شود و اگر قائدتا با طراحی که در ذهن خود دارند تا این کشور تاسیس شود، قطعا این کشور اسرائیل دوم خواهد بود که کمی بار و فشار را از روی حکومت صهیونیست ها بردارد که البته خواب های آشفته اینها تعبیر نخواهد شد.

این فعال سیاسی افزود: در این باره مواضع کشورها با هم فرق می کند. اگر قرار بر تاسیس اسرائیل دوم باشد، ترکیه عملا 30 درصد از خاک خود را از دست خواهد داد؛ ترکیه ای که به دنبال احیای دولت عثمانی است. در اینجا مساله برای این کشور خیلی ناموسی است و به طور جدی و خشن مقاومت می کند و ما هم به هیچ وجه این نوع سیاست ها را قبول نداریم و تمامیت ارضی تمام کشورهای منطقه را محترم شمرده و دفاع می کنیم.

وی ادامه داد: با چند عملیات جدی و سنگینی که در سوریه و حلب و در عراق و موصل اتفاق می افتد، عملیات حساب شده موفقی است که برخی از پشتیبان ها شکست را پذیرفته اند و حتی رژیم صهیونیستی می گوید داعشی ها دکان خود را باید جمع کرده و بروند و اینها امکان ادامه حیات را در این مناطق ندارند.

باهنر گفت: نیروهای متحدی که علیه تروریست ها می جنگند ، کانال های اعلام شده را برای فرار تروریستها باز می کنند که اگر اجازه فرار را به این ها ندهند تصور می شود 10 هزار جنازه آلوده و کثیف باید روی زمین بریزد.

وی ادامه داد: با وجود این که مجاهدان عراق، سوریه و افغان که زیر نظر آموزش های ایرانی ها هسستند، در اوضاع سختی به سر می برند اما فلش های پیروزی و موفقیت، روشن و امیدوارکننده است.

باهنر گفت: امید است مدافعان حرم از هر ملیتی که هستند با کمتر تلفات دادن، اوضاع و احوال آشفته منطقه و گروه های وحشی را به کنترل درآورند و منطقه را آرام کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *