جدیدترین رادار ایرانی با نام "مطلع‌ الفجر ۳" با برد ۵۰۰ کیلومتری رونمایی شد+فیلم

16:07 - 01 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۵۴۶۷
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
چهار طرح راداری و ناوبری شامل دو سامانه راداری معراج 4 و مطلع الفجر 3 و 2سامانه dme و سامانه سطح سنج راداری در خانواده سامانه های ناوبری هوایی در شیراز افتتاح شد.
جدیدترین رادار ایرانی با نام به گزارش گروه سیاسی ، چهار طرح راداری و ناوبری از خانواده سامانه‌های ناوبری هوایی در شیراز افتتاح شد. این طرح ها شامل  دو سامانه راداری معراج 4 و مطلع الفجر 3 و  2سامانه dme و سامانه سطح سنج راداری در خانواده سامانه های ناوبری هوایی است.

سردار حسین دهقان وزیر دفاع در مراسم رونمایی از این سامانه‌ها افزود: سامانه راداری معراج چهار، دارای قابلیت کنترل، هشدار اولیه، مراقبت هوایی برد بلند، زمین پایه و ردگیری سه بعدی است.

وی افزود: این سامانه مجهز به تکنیک‌های روز ضد جنگ الکترونیک است و قابلیت آشکار سازی و ردگیری 200 هدف را دارد و مجهز به اتاق کنترل فرماندهی است.

وزیر دفاع همچنین اظهار داشت: رادار مطلع فجر سه، سامانه دیگری است که امروز افتتاح شد و این رادار قابلیت مراقبت هوایی برای کشف و شناسایی اهداف دو بعدی و برد 500 کیلومتر را دارد.

سردار دهقان افزود: سامانه dme یک سامانه کمک ناوبری رادیویی است که در فرودگاه های غیرنظامی استفاده می‌شود  که برای تماس  ایستگاه زمینی با کابین خلبان ساخته شده است.

وی افزود: سامانه سطح سنج راداری نیز سامانه ای است که با استفاده از فناوری های موج میلیمتری، میزان سطح مایعات را در مخازن مورد استفاده در پالایشگاه و صنایع پتروشیمی محاسبه می کند و دقت اندازی گیری این سامانه بین یک تا پنج میلیمتر است.

وزیر دفاع اظهار داشت: این محصول پیش از این از خارج از کشور وارد می‌شد که اکنون با تلاش متخصصان داخلی ، کاملا بومی سازی شده است. این سامانه از نظر کیفیت، دقت و قیمت با جدیدترین محصولات جهانی رقابت می‌کند.

فیلم رونمایی ازجدیدترین رادار ایرانی با نام "مطلع‌ الفجر ۳" را اینجا مشاهده کنید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *