بازگشت مهاجرین از "ایران و پاکستان" به یک میلیون نفر خواهد رسید

15:12 - 01 آبان 1395
کد خبر: ۲۳۵۱۰۴
فابیو وارولی معاون کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: سازمان ملل برگشت پناهجویان و آوارگان داخلی افغانستان را زیر نظر دارد و تعهد جدی جهت رسیدگی به مشکلات آنها وجود دارد.
بازگشت مهاجرین از  به گزارش سرویس بین الملل فابیو وارولی معاون کمیساریای سازمان ملل در امور پناهندگان گفت: سازمان ملل بازگشت پناهجویان و آوارگان داخلی افغانستان را زیر نظر دارد و تعهد جدی جهت رسیدگی به مشکلات آنها وجود دارد.
 
از یک سال گذشته تاکنون برگشت مهاجرین و رسیدگی به مشکلات آوارگان داخلی چالش جدی برای دولت افغانستان به شمار می‌رود.
 
مسئولان سازمان ملل متحد از بازگشت مهاجرین و آوارگان داخلی در پیوند به تشدید ناامنی‌ها در افغانستان سخت ابراز نگرانی می‌کنند.
 
 معاون کمیسارای سازمان ملل در امور پناهندگان در گفت‌و گو با جمهور اظهار داشت:  سازمان ملل برگشت پناهجویان و آوارگان داخلی افغانستان را زیر نظر دارد و تعهد جدی جهت رسیدگی به مشکلات آنها وجود دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: از ماه جولای تاکنون 220 هزار پناهجو از پاکستان به افغانستان برگشته اند و شاید رقم بازگشت مهاجرین از کشورهای همسایه افغانستان به یک میلیون نفر برسد.
 
 این مقام سازمان ملل متحد در افغانستان، گفت: انتظار می‌رود که جامعه افغانستان زمینه پذیرش و تعامل با مهاجرین افغانستانی‌ که به کشورشان بازگشته اند را داشته باشند.
 
در حال حاضر، آوارگان داخلی افغانستان به 323 هزار نفر می‌رسد که در نتیجه تشدید جنگ‌ها بازگشت مهاجرین خارج از افغانستان، بر بحران آوارگان داخلی افزوده شده است.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *