رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کشورهای حاشیه خزر حافظ امنیت این دریا هستند/ اجازه ورود بیگانگان به دریای خزر را نمی‌دهیم

21:40 - 27 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۳۹۹۹
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
فرمانده ناوگروه اعزامی از روسیه گفت: دریای خزر باید دریای صلح و دوستی باشد و تمام کشورهای حاشیه دریای خزر به حفظ امنیت در این دریا فکر می‌کنند.
کشورهای حاشیه خزر حافظ امنیت این دریا هستند/ اجازه ورود بیگانگان به دریای خزر را نمی‌دهیم
به گزارش گروه سیاسی ، ناخدایکم سرگئی آلکساندرویچ در دیدار با امیر دریادار افشین رضایی‌حداد با ابراز خرسندی از این سفر اظهار کرد: توسعه روابط بین دو کشور و افزایش روابط بین‌المللی جزو اهداف ماست.

وی به امواج دریای خزر اشاره کرد و افزود: در ناوگان بالتیک و سیاه حضور داشتم و دریای خزر بسیار موج دارد اما موج‌های دریای سیاه بزرگ و با ارتفاع است.

این مقام روسی ناوگروه مذکور را شامل سه ناو دانست و گفت: هدف ما دوستی و انتقال تجربه بوده و اینکه می‌خواستیم ملوانان ایرانی را از نزدیک ببینیم تا موجب ارتقای دوستی و روابط شویم.

وی با بیان اینکه پس از انزلی به قزاقستان می‌رویم، تصریح کرد: دریای خزر باید دریای صلح و دوستی باشد و تمام کشورهای حاشیه دریای خزر باید به این فکر باشند.

آلکساندرویچ اظهار کرد: آشنایی از نزدیک موجب بهبود روابط سیاسی، اقتصادی و نظامی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امنیت دریای خزر توسط تمام کشورهای حاشیه دریای خزر تأمین می‌شود، گفت: از آمدن بیگانگان و متجاوزان جلوگیری می‌کنیم.

فرمانده منطقه چهارم نیروی دریایی ارتش نیز با اشاره به اینکه هر دو کشور به خود متکی هستند، گفت: از مهمان‌نوازی روس‌ها از ناوگروه ایرانی قدردانی می‌کنم و امیدواریم میزبان خوبی باشیم.

افشین رضایی‌حداد با ابراز امیدواری از اینکه دریای خزر دریای صلح و دوستی باقی بماند، تصریح کرد: امیدواریم پنج کشور دریای خزر با هم مراودات خوبی داشته باشند.

وی افزود: در راستای اعلام شعار دریای خزر که صلح دوستی است، توسعه روابط بین دریای خزر بسیار مهم بوده و کشورهای حاشیه آن تلاش می‌کنند تا این روابط پایدار بماند.

فرمانده ارشد آجا در گیلان بازدیدهای بین کشورها بیانگر امنیت دریا خزر دانست و خاطرنشان کرد: کشورها می‌خواهند امنیت در دریای خزر باقی بماند و روسیه و ایران در این زمینه پیشگام هستند.

وی یادآور شد: برای چهارمین بار بازدید از ناوگان دریای خزر روسیه انجام می‌شود که در راستای حفظ امنیت در دریای خزر است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *