مواد مخدر جرم 80 درصد محکومان به اعدام است

10:30 - 06 دی 1393
کد خبر: ۲۳۳۹۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه جرایم مواد مخدر جرم 80 درصد محکومان به اعدام است اظهار کرد: اعدامی های مواد مخدر به نسبت مجموع کسانی که به مجازات اعدام محکوم می شوند از 80 درصد هم بیشتر است.





: رییس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه جرایم مواد مخدر جرم 80 درصد محکومان به اعدام است اظهار کرد: اعدامی های مواد مخدر به نسبت مجموع کسانی که به مجازات اعدام محکوم می شوند از 80 درصد هم بیشتر است.

غلامحسین اسماعیلی در گفت وگو با خبرنگار حقوقی میزان دراین باره اظهارکرد: بین اعدام و قصاص از دیدگاه حقوقی تفاوتی وجود دارد قصاص حق ناس و مجازاتی است که اجرا وعدم اجرای آن را شرع مقدس و قانون مجازات اسلامی به عنوان حق مسلم اولیای دم و نه به عنوان یک مجازات حکومتی و جنبه عمومی فعل ارتکابی از ناحیه شخص مرتکب در نظر گرفته است.

وی درباره اینکه با تغییر قانون مبارزه با مواد مخدر مجازات اعدام نیز کاهش می یابد بیان کرد: تا امروز چنین پیش نویسی و قانون جدید در مراجع تقنینی مطرح نشده است اما آنچه که از مسئولان مطرح شده در قالب یک ایده است که نیاز به کار کارشناسی و بررسی های فنی دارد.


این مسئول عالی قضایی با اشاره به اینکه ما معتقدیم با این پدیده باید مبارزه قاطع و بازدارنده انجام شود اضافه کرد: در وضع موجود هم با همه مجازاتهای قانونی اعدام که با شرایط خاص برای مرتکبین مواد مخدر در نظر گرفته شده است متناسب با شخصیت و رفتار شخص مرتکب و متناسب با ندامت و پیشیمانی و همکاری هایی که شخص مرتکب جرایم مواد مخدر در کشف شبکه های تهیه و توزیع مواد مخدر با مامورین انجام می دهد مستوجب عفو قرار می گیرند.

به گفته اسماعیلی رییس کل دادگستری استان تهران برای جمع زیادی از این اشخاصی که به حسب قانون مستوجب مجازات اعدام هستند و در مراجع قضایی هم بدوا حکم اعدام برای آن ها صادر می شود از عفو و رافت نظام اسلامی و عنایات مقام عظمای ولایت برخورد می شوند و مجازات اعدام درمورد آنها اجرا نمی شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *