روزی که به دنبال اس 300 بودیم اس 400 هنوز عملیاتی نشده بود/ خرید سامانه دفاعی اس 400 برای ایران کار دشواری نیست

7:55 - 26 مهر 1395
کد خبر: ۲۳۲۹۴۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: با توجه به سطح بالای روابط ایران و روسیه، هرگاه سیستم پدافندی کشور ما احساس نیاز کند، علی القاعده خرید سامانه دفاعی اس 400 برای ایران کار سخت و دشواری نخواهد بود.
حیدرپور
عوض حیدرپور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به پایان پروسه تحویل سامانه اس 300 به ایران که چند روز پیش سرویس مطبوعاتی سازمان فدرال همکاری های روسیه آن را منتشر کرده بود، با بیان اینکه اس 300 تکمیل کننده ظرفیتهای ما محسوب می شود اظهار کرد: با توجه به ظرفیت هایی که از قبل داشتیم و با درنظر گرفتن اضافه شدن سامانه اس 300 به سیستم پدافندی کشور، دیگر هیچ مشکلی در زمینه حفاظت و حراست از آسمان کشورمان نداریم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این روزها، روسیه سامانه اس 400 را به برخی ار کشورها از جمله هند می فروشد، در پاسخ به این سوال که "چرا ایران از ابتدا به دنبال خرید سامانه اس 400 نرفت" گفت: روزی که جمهوری اسلامی ایران به دنبال خرید سامانه دفاعی اس 300 بود، سامانه اس 400 هنوز عملیاتی و تجاری نشده بود.

حیدرپور با بیان اینکه بعد از نهایی شدن قرارداد اس 300، سامانه اس 400 عملیاتی و وارد سیستم تجاری روسیه شد عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران اگر نیازی به سامانه اس 400 احساس کرد به راحتی می تواند برای خرید آن با روسیه وارد مذاکره شود.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: با توجه به سطح بالای روابط ایران و روسیه، هرگاه سیستم پدافندی کشور ما احساس نیاز کند، علی القاعده خرید سامانه دفاعی اس 400 برای ایران کار سخت و دشواری نخواهد بود.

وی در پایان نیز خاطرنشان کرد: امروز آسمان تمام کشور به لحاظ تاکتیکی کاملا زیر پوشش سیستم پدافندی ماست و هیچ نگرانی در زمینه حمله هوایی به کشور وجود ندارد.




حامد
|
-
|
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۶
0
0
باید وقتمونو بگذاریم بر روی ساخت بومی این سامانه ها نه خرید آن ها
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *