رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بزرگراه های همت، نیایش و آزادگان هوشمند مدیریت می شوند

0:10 - 17 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۹۶۷۹
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداری تهران گفت: سه بزرگراه شهر تهران را به صورت هوشمند مدیریت می کنیم.
بزرگراه های همت، نیایش و آزادگان هوشمند مدیریت می شوندبه گزارش گروه جامعه ، مازیار حسینی گفت: معماری ایستگاه های مترو به عنوان یکی از مهم ترین اِلمان های شهری و سازه ای كه حداقل 100 سال عمر می كنند، از اهمیت بالایی برخوردار است، ضمن این که در سهولت و سرعت جا به جایی های شهروندان و در آراستگی و زیبایی شهر و محیط شهری نیز نقش دارند.
 
وی با تأكید بر نقش رنگ در شهر و فضای شهر، اعلام كرد: رنگ ها، ضمن زیباسازی شهر و اِلمان های شهری، از نظر روان شناسی نیز می توانند بر شهروندان اثر بگذارند و به عنوان نمونه، طیفی از رنگ آبی می تواند در كاهش استرس و افسردگی شهروندان هنگام تردد در شهر و استفاده از امكانات و تجهیزات شهری مؤثر باشد.
 
ایجاد دیواره فیزیكی و احداث پل موتور رو در بزرگراه آزادگان
 
معاون شهردار تهران اهمیت معماری در شهر و نقش آن در مكان های عمومی شهر مانند ایستگاه های مترو را مورد تأكید قرار داد و گفت: معماری در فاخر كردن فضای شهر و آراستگی و زیبایی معابر شهری مهم است و حتی می تواند در ایجاد امید و شادی در زندگی شهری و بین شهروندان نیز مؤثر باشد.
 
مازیار حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت بزرگراه آزادگان به عنوان پر ترددترین محور بزرگراهی تهران كه از مناطق 15، 16، 18 و 19 عبور می كند، اظهار كرد: با توجه به تصادفات رانندگی در این بزرگراه، تأمین ایمنی محور مذكور از جمله ایمن سازی رابط های ترافیكی و به اصطلاح کُندروهای بزرگراه آزادگان از ضرورت ویژه ای برخوردار است.
 
وی با بیان این كه تأمین ایمنی شهروندان در ترددهای شهری، حرف اول در حوزه حمل و نقل شهری را می زند، تصریح كرد:   به این منظور، ضمن ایجاد دیواره فیزیكی در طول بزرگراه آزادگان به منظور عدم تردد عابران پیاده از عرض بزرگراه، نسبت به احداث پل موتور رو به منظور عبور عرضی موتورسیكلت ها نیز اقدام خواهد شد.
 
اولویت اولمان توجه به پارك های آموزش ترافیك است
 
معاون شهردار تهران با اشاره به این كه ایستگاه ها و پایانه های حمل و نقل عمومی از مهم ترین فضاهای شهری محسوب می شوند، اظهار كرد: مجموع اقداماتی از جمله تأمین روشنایی و توجه به آراستگی و پاكیزگی این گونه فضاها اهمیت بالایی دارد، ضمن این كه پیش بینی فضاهایی مانند نمازخانه و سرویس بهداشتی در پایانه های حمل و نقل عمومی، ضرورت دارد.
 
مازیار حسینی با بیان این كه با توجه به محدودیت منابع موجود، باید نسبت به اولویت بندی فعالیت هایمان اقدام كنیم، تصریح كرد: در این میان، توجه به پارك های آموزش ترافیك و به عبارتی توجه به كودكان، اولویت اولمان بوده و از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و به همین دلیل، باید بودجه مورد نظر به منظور تكمیل پارك های آموزش ترافیك تخصیص داده شود.
 
وی در پایان با تأكید بر این كه مدیریت هوشمند ترافیک بزرگراه آزادگان به عنوان پر رفت و آمدترین محور بزرگراهی تهران را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده ایم و به این منظور، كنترل كامل این بزرگراه از نظر نظارت هوشمند در دست اجراست،   خاطرنشان كرد: علاوه بر محور آزادگان، مدیریت هوشمند بزرگراهی دو محور شهید همت و نیایش را نیز در دستور كار داریم.
 
گفتنی است در این جلسه، وحید نوروزی معاون امور مناطق سازمان حمل و نقل و ترافیك، لزوم نگاه به شهر با دید ترافیكی را مورد تأكید قرار داد و علیرضا مرآتی معاون حمل و نقل و ترافیك منطقه 19 نیز با ارائه گزارشی از اقدامات ترافیكی انجام شده و برنامه های ترافیكی پیش بینی شده در این منطقه، گفت: 88 درصد تلفات ترافیكی این منطقه در سال گذشته، عابر پیاده یا موتورسوار بوده اند و به همین دلیل، ایمن سازی معابر منطقه برای این دو قشر را در دستور کار داریم.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *