پرستاران موتور محرکه نظام سلامت هستند

5:10 - 16 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۹۴۶۶
دبیرکل خانه پرستار گفت: پرستار جزء لاینفک نظام سلامت است به این معنی که پرستاران بیشترین خدمت را در نظام سلامت کشور به مردم ارائه می دهند و موتور محرکه نظام سلامت هستند.
به گزارش گروه جامعه ، محمد شریفی مقدم در جمع فعالین صنف پرستاری افزود: جامعه پرستاری باید منتظر تحولات گسترده تر باشد.
 
وی اظهار داشت: اعتقاد من بر این است که حتی ۵ نفر فعال صنفی نیز می توانند پرستاری کشور را متحول کنند، حال اگر تعداد این افراد بیشتر و بیشتر باشد، اتفاقات بزرگی برای جامعه پرستاری رخ خواهد داد و اثرات آن قابل مشاهده خواهد بود و با این تعداد فعال صنفی هیچ سیستمی قابلیت رویارویی با پرستاری را ندارد و چاره ای جز تمکین خواسته های پرستاری نخواهند داشت.
 
شریفی مقدم با اشاره به مهمترین شعار جنبش عدالت خواه که برقراری عدالت همه جانبه در نظام سلامت است، افزود: فعالین صنفی حرفی خارج از عرف نمی زنند. مهترین شعاری که جنبش عدالت خواهی داشتند، برقراری عدالت همه جانبه در نظام سلامت است که به عنوان خواسته اصلی این جنبش بود. در این خواسته بحث فقط عدالت در پرداخت نیست بلکه عدالت در پرداخت یکی از موضوعات است و عدالت در برخورد نیز یکی دیگر از محورها به شمار می رود.
 
وی در ادامه به موضوع پرداخت ها در نظام سلامت اشاره کرد و گفت: در بحث  پرداخت ها سازمان نظام پرستاری، نهادهای پرستاری و فعالین صنفی پرستاری ورود کردند که با ورود مجلس و سیستم های نظارتی مشاهده می کنید که برای پرداخت ها در حال تعیین سقف هستند که به مبلغ ۱۸ میلیون برای پزشکان به نتیجه رسیده اند و این از طریق گردش اطلاعات، مصاحبه و مکاتبه فعالین صنفی صورت گرفت و سازمان نظام پرستاری نیز به عنوان یک پشتیبان در تمام عرصه ها حضور خود را اعلام کرد.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *