رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشکیل کمیته حسابرسی اقتصاد مقاومتی در دیوان محاسبات

20:50 - 15 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۹۳۳۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس دیوان محاسبات از تشکیل کمیته حسابرسی محیط زیست در کشور خبر داد و گفت: می‌خواهیم گزارش آن را تا پایان سال نهایی کنیم و یکی از زیر کمیته‌های آن نیز بحث محیط ‎زیست و حسابرسی محیط ‎زیست است.
تشکیل کمیته حسابرسی اقتصاد مقاومتی در دیوان محاسبات
به گزارش گروه سیاسی ، عادل آذر در حاشیه جلسه شورای اداری مازندران در جمع خبرنگاران با بیان اینکه برخی از مدیران اجرایی آنقدر در مسائل اجرایی غرق هستند که حواس آنها به قوانین، مقررات و چارچوب‌های قانونی نیست، اظهار کرد: تلاش داریم که در کنار صیانت از نیروی انسانی، صیانت از دایره فیزیکی را نیز داشته باشیم، به مدیر آموزش، راهنمایی و مشاوره بدهیم تا قوانین و مقررات را  یاد بگیرد، چراکه او به‌ طور طبیعی در حوزه اجرا به دنبال ساخت راه، پل، جدول، دانشگاه، فضای سبز و ... بوده و ممکن است تخلفی از او سر بزند.

وی افزود: باید در کنار آنها باشیم و پیش از اینکه اقدام عملی انجام بدهند که مشکل قانونی و حقوقی دارد یا پرونده‎ای برای مدیران تشکیل بدهیم و یا بند تخلفی برای آنها ثبت کنیم، به مدیران تذکر داده شود.

رئیس دیوان محاسبات کشور تصریح کرد: صیانت از سرمایه انسانی در حوزه مأموریتی دیوان محاسبات در قالب مشاوره‌ها و آموزش‌های پیش از اجرا و راهنمایی‌های هنگام اجراست تا قوانین و مقررات را به مدیران اجرایی تذکر بدهند.

این مسؤول با بیان اینکه در دیوان محاسبات در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، کمیته‎ای با عنوان حسابرسی اقتصاد مقاومتی شکل گرفته است، اضافه کرد: می‌خواهیم گزارش آن را تا پایان سال نهایی کنیم و یکی از زیر کمیته‌های آن نیز بحث محیط‎ زیست و حسابرسی محیط‎ زیست است.

آذر بیان کرد: وجهی از اقتصاد مقاومتی را حفظ محیط زیست، جنگل، دریا و پاکیزگی محیط می‎دانیم، بنابراین چه در بخش بودجه‌ای و عملکردی که به‌ عنوان نمونه اینکه استاندار یا مدیرکل تا چه اندازه شاخصه‌های توسعه پایدار محیط ‎زیست یا آلایندگی را رعایت کرده است، آنها را در گزارش‎های خود لحاظ کنیم.

وی در پایان گفت: هر استانی اقتضای شرایط خود را دارد، حوزه دریای خزر نیز اقتصای خود را دارد و ادارات کل دیوان محاسبات آن را بررسی می‌کند، به‌ طور قطع در مازندران مسئله‎ای به نام جنگل، دریا و زمین‌خواری می‌تواند معنا پیدا کند، چراکه در اینجا ریسک آن بالاتر است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *