پیگیری چاپ تصویر رجوی در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس/ انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه شریف هویت بیرون دانشگاهی ندارد

16:24 - 14 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۹۲۵۷
دانشگاه صنعتی شریف ایران در حالی در هفتمین دوره جشن دانش‌آموختگان این دانشگاه، کتاب معرفی فارغ‌التحصیلان این دوره را منتشر کرده که عکس مریم رجوی، سرکرده گروهک منافقین هم در میان فارغ التحصیلان این دانشگاه دیده می‌شود.
-گروه سیاسی: دانشگاه صنعتی شریف ایران در حالی در هفتمین دوره جشن دانش‌آموختگان این دانشگاه، کتاب معرفی فارغ‌التحصیلان این دوره را منتشر کرده که عکس مریم رجوی، سرکرده گروهک منافقین هم در میان فارغ التحصیلان این دانشگاه دیده می‌شود!

چاپ تصویر سرکرده منافقین توسط انجم اسلامی دانشگاه شریف قطعا سهوی نبوده/ این اقدام یک اهانت بزرگ به چهره دانشگاه است

پیگیری چاپ تصویر سرکرده منافقین در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس 

داود محمدی نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به چاپ تصویر سرکرده گروهک تروریستی منافقین در "ویژه نامه هفتمین جشن سالیانه فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف" با بیان اینکه اتفاق پیش آمده کاری بسیار بسیار ناشایست و نادرست بوده است عنوان کرد: قطعا در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس این موضوع دنبال می شود.

وی با بیان اینکه چاپ عکس سرکرده منافقین در نشریه دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف ممکن است به دلیل وجود اشتباه سیستم اداری صورت گرفته باشد تصریح کرد: اطمینان دارم که شخص وزیر با این اقدام صورت گرفته قطعا مخالف است.

نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در پایان گفت: مطمئنا با افرادی که این اقدام را به صورت عمدی و یا سهوی انجام داده اند باید برخورد لازم انجام شود.

چاپ تصویر سرکرده منافقین توسط انجم اسلامی دانشگاه شریف قطعا سهوی نبوده/ این اقدام یک اهانت بزرگ به چهره دانشگاه است

چاپ تصویر سرکرده منافقین توسط انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه شریف قطعا سهوی نبوده/ این اقدام یک اهانت بزرگ به چهره دانشگاه است

هادی قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به چاپ تصویر سرکرده گروهک تروریستی منافقین در "ویژه نامه هفتمین جشن سالیانه فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف" اظهار کرد: ما باید توجه داشته باشیم که انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف اولا یک هویت بیرون دانشگاهی نیست که ما بگوییم آنها در بیرون دانشگاه هستند و اقدام آنها ربطی به فضا و سیستم دانشگاهی ندارد.

مدیرعامل خبرگزاری دانشجو با بیان اینکه طبق بند دو اساسنامه انجمن اسلامی دانشگاه صنعتی شریف، آنها در داخل این دانشگاه فعالیت می کنند عنوان کرد: حتی دانشجویان نیز برای تسویه حساب و فارغ التحصیلی‌شان، از دفتر این انجمن اسلامی که در وسط دانشگاه واقع شده است، امضا می گیرند.

قاسمی با طرح این سوال که چطور می شود این موضوع را پذیرفت که بگوییم گروهی که این کار را انجام دادند خیلی ارتباطی با فضای دانشگاهی نداشته اند عنوان کرد: متاسفانه در گذشته هم نمونه های دیگری از این موضوعات به اشکال مختلف وجود داشته است و ما باید به دنبال علت اصلی این اقدامات بگردیم.

مدیرعامل خبرگزاری دانشجو ادامه داد: این قبیل حواشی و موضوعات زمانی به وجود می آیند که کسانی احساس می کنند زمینه ای فراهم شده که از طریق آن می توانند نظرات خود را ارئه دهند؛ باید ببینیم در سیستم وزارت علوم و نظام آموزش عالی ما چه شرایطی باعث زمینه چینی این قبیل کارها شده است.

وی افزود: باید بررسی کرد چه شرایطی باعث شده که کسانی به خودشان اجازه دهند نام کسی که خون ملت ایران را ریخته و کارنامه اش پر از فجایع و اعمال جنایتکارانه است را در کنار نام دیگر نخبگان دانشگاه شریف که بیشترین خدمت ها را به ملت و بشریت کرده اند، قرار دهند.

قاسمی با بیان اینکه این اتفاق قطعا یک اتفاق ساده و سهوی نبوده و حتما از قبل طراحی شده بوده است تصریح کرد: عده ای می خواهند فضای دانشگاهی ما را ظرفیت سنجی کنند و البته در این میان مسئولینی که زمینه این موضوع را فراهم کردند نیز باید به ملت ایران پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه اقدام اخیر صورت گرفته در دانشگاه صنعتی شریف، استفاده از ساحت دانشگاه برای تطهیر چهره منافقین بوده و این اقدام یک اهانت بزرگ به چهره دانشگاه است گفت: بهترین مطالبه در این موضوع این است وزیر محترم علوم پاسخ دهند در سالی که منتج به انتخابات ریاست جمهوری است چرا در دانشگاه کشور چهره منافقین تطهیر می شود.

چاپ تصویر سرکرده منافقین توسط انجم اسلامی دانشگاه شریف قطعا سهوی نبوده/ این اقدام یک اهانت بزرگ به چهره دانشگاه است

اگر انتشار تصویر مریم رجوی در دانشگاه شریف تعمدی باشد قطعا با عوامل برخورد می‌شود

همچنین حجت‌الاسلام حبیب محمدنژاد مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شریف در گفت‌وگویی در مورد انتشار تصویر یکی از اعضاء سازمان منافقین در کتابچه فارغ التحصیلان این دانشگاه تصریح کرد: هنوز جزئیات این مساله را نمی‌دانیم اما اگر انتشار تصویر مریم رجوی تعمدی باشد قطعا با عوامل برخورد خواهد شد.

وی بیان داشت: فعلا نمی‌توان قضاوتی کرد زیرا هنوز نمی‌دانیم منتشر کنندگان این تصویر تعمدی در کار داشته‌اند یا از روی سهل انگاری این کار رخ داده است.

مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه شریف خاطر نشان کرد: برخی از مسئولان دانشگاه اصلا نمی‌دانستند نام اصلی «مریم رجوی»،  «مریم عضدانلو» است.

محمد‌نژاد در خاتمه گفت: انجمن فارغ التحصیلان جزو دانشگاه محسوب نمی‌شود و تنها مکان استقرار آن‌ها در دانشگاه شریف است.

چاپ تصویر سرکرده منافقین توسط انجم اسلامی دانشگاه شریف قطعا سهوی نبوده/ این اقدام یک اهانت بزرگ به چهره دانشگاه است

دانشگاه شریف انتشار عکس مریم رجوی در ویژه‌نامه فارغ‌التحصیلان را محکوم کرد/ انجمن فارغ‌التحصیلان تعطیل شد

فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگویی در رابطه با انتشار عکس مریم رجوی سرکرده گروهک  منافقین در نشریه فارغ‌التحصیلان این دانشگاه، گفت: انجمن فارغ‌التحصیلان دانشگاه زیرنظر مسئولان دانشگاه نیست و همه ساله مراسمی را برگزار می‌کند که نام فارغ‌التحصیلان همان سال را در نشریه منتشر می‌‌کند ولی امسال متاسفانه عکس مریم رجوی سرکرده گروهک منافقین نیز که ظاهرا فارغ‌التحصیل دانشگاه شریف بوده در این نشریه منتشر شده است.

وی افزود: ما به محض اینکه از پخش تعدادی از این نشریه در میان دانشجویان مطلع شدیم دستور دادیم جلوی پخش نشریه گرفته شده و نشریات پخش شده نیز جمع‌آوری شود.

فتوحی گفت: دفتر انجمن فارغ‌التحصیلان در دانشگاه صنعتی شریف تعطیل شد ولی متاسفانه این کار صورت گرفته و دانشگاه این مسئله را محکوم می‌کند و در حال پیگیری موضوع هم هستیم.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف اظهارداشت: آن تعداد از نشریات که در میان دانشجویان پخش شده بود جمع‌آوری شده و به دفتر حراست دانشگاه منتقل شد و قطعا این مسئله برای مسئولان دانشگاه قابل قبول نیست و انجمن فارغ‌التحصیلان باید پاسخگوی کار خودشان باشند، واضح است که ما باید عکس چنین فردی در نشریه فارغ‌التحصیلان دانشگاه منتشر و در میان دانشجویان پخش می‌شد.

فتوحی گفت: البته این انجمن زیرنظر دانشگاه نیست ولی دفترشان در دانشگاه بود که دفتر را تعطیل کردیم و مسئله را بررسی می‌کنیم، ممکن است تصمیم بگیریم که دفتر انجمن فارغ‌التحصیلان از دانشگاه خارج شود و فعالیتی در داخل دانشگاه نداشته باشند.

گفته های ما برای وزارت علوم اندک اندک تبدیل به عادت می شود

سجاد ریحانی مسئول سیاسی بسیج دانشجویی کشور با اشاره به اتفاق افتادن موضوع مهمی دیگر در فضای دانشگاهی عنوان کرد: این بار در دانشگاه شریف شاهد بودیم که تصویر مریم رجوی که به عنوان تروریسم دستش آغشته به خون هزاران نفر است در نشریه مربوط به انجمن فارغ التحصیلان به عنوان فارغ التحصیل درج شده است.

وی اظهار داشت: نکته مهم در این راستا، عدم نظارت دولت بر انجمن های فارغ التحصیلان است که متاسفانه علیرغم حمایتهایی که دولت از این انجمن ها می کند هیچ نظارتی بر فعالیتهای آنها ندارد. متاسفانه حاصل آن، موضوعات ضد ارزشی مانند اردوهای مختلط دیده می شود که به نام دانشگاهها انجام می دهند.

ریحانی افزود: امروز حرکت شنیعی انجام می شود که تصویر یک تروریست در نشریه دانشجویی چاپ می شود. ما در موضوع فرهنگی و سیاسی شاهد خطر بسیار جدی هستیم که این گفته های ما برای وزارت علوم اندک اندک تبدیل به عادت می شود.

وی گفت: این موضوعات یک بار در انجمن فارغ التحصیلان دانشگاه تهران یک بار در دانشگاه شریف دیده می شود که نباید به راحتی از کنار آن عبور کرد.دانشگاه شریف هم باید به طور جدی با عاملین برخورد کند.

چاپ تصویر سرکرده منافقین توسط انجم اسلامی دانشگاه شریف قطعا سهوی نبوده/ این اقدام یک اهانت بزرگ به چهره دانشگاه است

توضیح علت چاپ عکس سرکرده منافقین در ویژه نامه فارغ التحصیلان دانشگاه شریف

حسن نوروزی ، هاجر چنارانی ،نادر قاضی پور نمایندگان رباط کریم، نیشابور و ارومیه به اتفاق 30 نفر دیگر از نمایندگان مجلس صبح امروز در تذکری به وزیر علوم عنوان کردند دلیل چاپ عکس سرکرده منافقین در ویژه نامه فارغ التحصیلان دانشگاه شریف چیست؟ افتخارات ما در دانشگاه شریف امثال شهید حاج محسن وزوایی، رتبه یک شیمی و از فرماندهان اطلاعات و عملیات لشکر حضرت رسول است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *