دیدار اعضای کمیته مبارزه با آپارتاید صهیونیستی با امیرعبداللهیان

22:20 - 11 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۷۹۳۴
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
اعضاء کمیته مبارزه با آپارتاید رژیم نامشروع صهیونیستی با حسین امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل دیدار کردند.
به گزارش گروه سیاسی ؛  اعضاء کمیته مبارزه با آپارتاید رژیم نامشروع صهیونیستی روز جاری  در  ساختمان مجلس شورای اسلامی با امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل و دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از انتقاضه فلسطین دیدار و گفتگو کردند.

در این دیدار ابتدا حسینی رئیس کمیته، ضمن معرفی اعضای این کمیته با ذکر  مقدمه ای اهمیت برگزاری هفته ای برای مبارزه با آپارتاید را یاد آور شد. وی با تشریح فعالیتهایی که سازمانهای غیردولتی در رابطه با پیگیری موضوع برابری نژادپرستی با صهیونیسم در طول ۱۶ سال گذشته داشته اند گفت: بعد از کنفرانس بیگانه ستیزی و نژاد پرستی سازمان ملل در دوربان افریقای جنوبی، مجمع سازمان های غیردولتی و فعالان حامی آزادی قدس شریف نظر به اهمیت این موضوع در به تقویت ابعاد مبارزه با رژیم صهیونیستی، با تصویب برگزاری این هفته گامی بلند در این زمینه را برداشته اند.  

وی از دبیرکل  ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه مردم فلسطین خواستند در نامگذاری این کنفرانس موضوع آپارتاید رژیم صهیونیستی را مورد توجه قرار دهند.  

سپس احمد سروش نژاد دبیر اجرایی مجمع سازمان های غیردولتی و فعالان حامی آزادی قدس شریف به نقش مجمع در پیگیری مطالبات نهادهای مردمی در زمینه مقابله با صهیونیسم بین الملل و حمایت از آزادی قدس شریف اشاره نمودند و خواستار هماهنگی و همراهی نهادهای دولتی در حمایت از آرمان فلسطین شدند.

 کنعانی مقدم دبیر اتحادیه مبارزه با صهیونیسم بر نقش سازمان های غیر دولتی در کنار مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مجلس تاکید کرد.

 در ادامه سایر اعضای کمیته رجایی فر و مصطفوی وضرابی نیز نقطه نظرات خود را در این رابطه بویژه در مورد سوابق اقدامات و همچنین فعالیت هایی که سایر سازمان های غیردولتی در عرصه بین المللی انجام می دهند، مطرح کردند.  

در پایان این دیدار که با حضور ذوالقدر نماینده مجلس شورای اسلامی  و عضو هیات امنای دبیرخانه کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه برگزار شد امیرعبدالهیان با برشمردن نقش و تاثیر این حمایت ها در پیروزی های مقاومت و نقش سازمانهای غیردولتی در این رابطه، از اعلام آمادگی مجمع برای همکاری با برگزارکنندگان کنفرانس استقبال کرده و از اعضای مجمع خواستند در این زمینه با توجه به سوابق کاری گذشته همکاری لازم را با دبیرخانه کنفرانس داشته باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *