رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

قاچاقچیان مواد مخدر، ناقض حقوق بشر هستند/ نگاه غرب به مسائل ایران سیاسی است

13:14 - 16 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۷۸۵۶
شفیعی بیان داشت: هر کسی از منظر خود مسئله حقوق بشر را نگاه می کند مثلا از نظر کشورهای غربی یک قاچاقچی مواد مخدر که هزاران خانواده را متلاشی وآواره می کند نباید اعدام شود و به این موضوع نگاه نمی کنند که خود آن قاچاقچی ناقض حقوق بشر است.
تنها راه عدم دخالت بیگانگان در امور داخلی تکیه بر توانمندیهای داخلی استنوذر شفیعی در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، در خصوص دخالتهای کشورهای غربی در حوزه حقوق بشر کشورمان گفت: ما و غرب راجع به حقوق بشر تعریف واحدی نداریم ولی تقریبا تشخیص واحدی داریم.

وی تاکید کرد: هر کسی از منظر خود مسئله حقوق بشر را نگاه می کند مثلا از نظر کشورهای غربی یک قاچاقچی مواد مخدر که هزاران خانواده را متلاشی وآواره می کند نباید اعدام شود و به این موضوع نگاه نمی کنند که خود آن قاچاقچی ناقض حقوق بشر است.

شفیعی تصریح کرد: ولی وقتی در همین کشورها سیاهپوستان به شکل فجیعی توسط پلیس ضرب وشتم می شوند و روزی چند نفر کشته می شوند آنها این حوادث را در فضای دیگری تعریف می کنند چون آمریکا با آن تعریفی که ما داریم اعتقاد ندارد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هر کشوری قواعد و تعریف خاص خودش را دارد وما باید بگردیم که کدام یک از تعاریف صادق است.

وی با تاکید بر اینکه نگاه غرب به ایران یک نگاه سیاسی است بیان داشت: این تنها مربوط به حقوق بشر نیست و درزمینه های هسته ای ، اقتصاد و دموکراسی نیز اینگونه است وآنها هیچ وقت نمی خواهند موضوعات را از نظر فنی بنگرند وهمه موضوعات را از زاویه سیاسی می بینند و فرضشان این است که هر کس با ما نیست بر علیه ما است وما آزاد هستیم هر اقدامی را علیه آنها انجام دهیم.

شفیعی ادامه داد: از جمله جنگهای روانی، تبلیغاتی ومتهم کردن آنها به تروریسم و نقض حقوق بشر راهبردهای این کشورها برای مقابله است.

وی خاطر نشان کرد: با این شرایط نمی توان انتظار داشت کشوری مثل آلمان در مورد وضعیت حقوق بشر در کشور ایران خوب سخن بگوید چون بالعکس آنها دنبال این هستند که به هر نحوی یک نکته منفی را پیدا کرده و در مورد آن صحبت کنند.

وی با یادآوری موضوع سفر وزیر اقتصاد آلمان به ایران گفت: آنها شروطی تعیین کردند که نه دولت ونه نظام و نه ملت ایران آن را نمی پذیرفت و عمدا این مسائل را مطرح کردند تا از همکاری اجتناب کنند.

وی تنها راه عدم دخالت بیگانگان در کشور را تکیه بر توانمندیهای داخلی خواند و بیان داشت: اگر ما نیازهای خود را با استفاده از توانمندی خود رفع کنیم ونیازمند آنها نباشیم آنها هم زیاده خواهی نکرده ودر امور داخلی ما دخالت نمی کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *