آمریکا خواستار برخورد خشن بوکوحرام با شیخ زکزاکی و هوادارانش شد

4:35 - 11 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۷۴۳۰
به دنبال سفر جان کری به نیجریه، به پیشنهاد آمریکا مقام های نیجریه برخورد خشن و شدید با شیخ زکزاکی و هوادارانش را به بوکو حرام می سپارند.
آمریکا خواستار ورود بوکوحرام به جنگ با شیخ زکزاکی شدبه گزارش گروه بین‌الملل ،حرکت اسلامی نیجریه به نقل از برخی ماموران موثق امنیتی ارتش آن کشور اعلام کرد که پس از سفر جان کری به نیجریه، به پیشنهاد آمریکا قرار شده است برخورد خشن با شیخ زکزاکی و یارانش را به بوکوحرام بسپارند تا هزینه های این حرکت غیر انسانی به پای جریان های تروریستی ریخته شود.
 
براساس گزارش پایگاه العالم جان کری توانسته است در دیدارهای خود در نیجریه برخی بزرگان کشور نیجریه را راضی به این توطئه کند.
 
وزیر امور خارجه آمریکا دوم شهریور ماه امسال در چارچوب سفر دوره ای به آفریقا از نیجریه دیدن کرد.
 
چند هفته از سفر متفاوت جان کری وزیر امور خارجه آمریکا به نیجریه نگذشته است که رئیس گروه تروریستی بوکوحرام علنا با حرکت اسلامی نیجریه و شیخ ابراهیم زکزاکی اعلام جنگ نمود و مراسم عزادارای ماه محرم و صفر در نیجریه را تهدید به حمله های مختلف تروریستی کرده است
 
نیروهای ارتش نیجریه، نه ماه پیش، به حسینیه ای در ایالت کادونا واقع در شمال نیجریه، یورش بردند و مرتکب فاجعه ای شدند که دستکم هزار کشته و زخمی برجا گذاشت و به بازداشت 200 تن از سران و هواداران جنبش اسلامی از جمله شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر این جنبش منجر شد.
 
جنبش اسلامی نیجریه، همچنان بدون رهبر و نگران جان اوست، به ویژه پس از آن که فرزند او محمد زکزاکی درباره نابسامانی وضع جسمانی او خبر داد و این مساله، محکومیت هایی خارجی و داخلی برای دولت نیجریه به دنبال داشت.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *