"سنای افغانستان" اظهارات رئیس جمهوری پیشین این کشور را به شدت مورد انتقاد قرار داد

3:50 - 07 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۵۹۵۵
مجلس سنای افغانستان در نشست علنی روز سه شنبه از اظهارات حامد کرزی که گفته بود طالبان نیروی خودی است و حق دارند بخشی از خاک افغانستان را در اختیار خود بگیرند، بشدت انتقاد کرد.
به گزارش سرویس بین الملل شماری از اعضای مجلس سنای افغانستان، اظهارات کرزی را به دور از منطق و غیرعقلانی دانستند و این استدلال وی را که طالبان شهروندان افغان هستند و حق دارند در نبرد با نیروهای خارجی مستقر در این کشور برای تصرف سرزمین تلاش کنند، رد کردند.

رئیس جمهوری پیشین افغانستان هفته گذشته در گفت وگو با یکی از رسانه های خارجی تصریح کرده بود طالبان از افغانستان هستند و حق دارند برای تصرف سرزمین خود در مقابل نیروهای خارجی و سایر شهروندان افغان، بخشی از این سرزمین را در اختیار خود بگیرند.

فرهاد سخی معاون اول مجلس سنای افغانستان گفت که نمایندگان مردم از رئیس جمهوری پیشین انتظار چنین اظهاراتی را ندانشتند.

وی افزود: کرزی باید به قانون اساسی افغانستان احترام بگذارد و بیش از این باعث آزار مردم نشود.

صدیقی یک عضو دیگر مجلس سنا در این باره گفت که اظهارات اخیر حامد کرزی به این معنی است که او در مدت 14 سال حکومت خود با طالبان ارتباط داشته و از طالبان پشتیبانی می کرده است.

وی، با طرح این پرسش که مسئولیت آنانی که به دست طالبان در میدان نبرد کشته می شوند با چه کسی است؟ از دولت افغانستان خواست تا به اظهارات رئیس جمهوری پیشین این کشور رسیدگی کند.

نظر محمد فقیری عضو دیگر مجلس سنای افغانستان، اظهارات حامد کرزی را یک اشتباه بزرگ دانست و آن را غیرمسئولانه خواند.

فیصل سمیع یک نماینده دیگر سنای افغانستان در نشست امروز مجلس گفت که اظهارات رئیس جمهوری پیشین و شخصی که 14 سال افغانستان را رهبری کرده، تاسف بار است.

وی تاکید کرد که چنین اظهاراتی، جفا در حق فرزندان این کشور است که در صحنه های جنگ با دشمن کشته می شوند.

اظهارات کرزی در صفحه های اجتماعی کاربران افغان نیز بازتاب گسترده ای داشته و شمار زیادی از آنان خواستار تغییر نام فرودگاه بین المللی حامد کرزی کابل شده اند.
 
فرودگاه بین المللی کابل در پایتخت افغانستان 2 سال پیش به نام حامد کرزی تغییر نام یافت.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *