لایحه حذف مجازات اعدام مجرمان مواد مخدر در کمیته موارد خاص بررسی شد/ رای گیری فردا در کمیسیون قضایی

23:42 - 05 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۵۵۹۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس با بیان اینکه لایحه حذف مجازات اعدام مجرمان مواد مخدر در کمیته موارد خاص بررسی شد، گفت: احتمالا لایحه مذکور سه شنبه در صحن کمیسیون مربوطه رای‌گیری می‌شود.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت؛ حسن نوروزی  با اشاره به جلسه امروز(دوشنبه 5 مهرماه) کمیته موارد خاص در کمیسیون قضایی مجلس، گفت: کارشناسان دانشگاه، مرکز مبارزه مواد مخدر، سازمان زندان‌ها و نیروی انتظامی و... در جلسه امروز کمیته موارد خاص حضور داشتند که درخصوص مجازات جایگزین در حوزه مواد مخدر بحث و بررسی صورت گرفت و بررسی دقیق‌تر آن به روزهای آتی موکول شد.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید بررسی شود مجازات اعدام برای چه میزان مواد مخدر اعمال شود و  مجازات اعدام فقط برای موارد خاص باندی و محاربه‌ای در نظر گرفته شود.

وی افزود: انتظار داریم حقوقدانان کشور در این زمینه با کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس همراهی کنند تا بتوان مجازات‌های جایگزنی به جای مجازات اعدام در نظر گرفت.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس در پایان خبر داد: بررسی لایحه حذف مجازات اعدام مجرمان مواد مخدر تقریبا به پایان رسیده است و احتمالا لایحه مذکور فردا؛ سه شنبه 6 مهرماه در صحن کمیسیون مربوطه رای‌گیری می‌شود و پس از آن به صحن علنی مجلس ارسال خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *