جنس آمریکا، فریبکاری است

19:22 - 03 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۴۶۵۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جنس آمریکا فریبکاری است و باید به این موضوع در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی توجه داشته باشیم.
به گزارش گروه سیاسی ؛ علی لاریجانی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که عصر امروز در تالار مشروطه بهارستان برگزار شد، دفاع مقدس را نماد یک قیام ملی در کشور دانست و گفت: باید این هفته، هفته ای باشد تا بفهمیم چه زمینه هایی عامل توفیق ملت بود و آن را تسری دهیم. 

وی همچنین نمادهایی را که در دفاع مقدس مجاهدت کردند عزیز دانست و افزود: این نمادها باید همیشه عزیز باشند و در بخش های مختلف از این ظرفیت ها استفاده شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی دفاع مقدس را تجربه ای برای آمریکایی ها دانست که پس از 11 سپتامبر از حمله به ایران خودداری کردند.

لاریجانی افزود: در دفاع مقدس چند پدیده حاصل شد که یکی از آنها دفاع همه جانبه بود.

وی گفت: در دفاع مقدس دفاع همه جانبه در  کشور شکل گرفت و این برای ملت تبدیل به یک دستاورد بزرگ شد.

لاریجانی افزود: فکر نکنید در دفاع مقدس فقط دشمن را پس زدید و نگذاشتید به خاک ما تسلط داشته باشد این حداقل است اما مهمترین فایده دفاع مقدس این بود که دیگران فهمیدند تعرض با ایران با یک جبهه واحد ملی مواجه خواهد شد.

وی گفت: پس از حادثه 11 سپتامبر آنها فلش را به سمت ایران گرفتند ولی چرا جرأت نکردند به ایران حمله کنند در حالی که می توانستند؛ چرا که به افغانستان و عراق حمله کردند و به اسرائیل نیز کمک کردند تا به لبنان حمله کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: اما آنها تجربه ای نسبت به ملت ایران پیدا کرده بودند و می دانستند که ما در هشت سال دفاع مقدس با همه تنگدستی دفاع کردیم و الان در شرایط بهتری قرار داریم بنابر این اگر با ایران درگیر شوند گرفتاری بزرگی برایشان ایجاد خواهد شد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود به فریبکار بودن آمریکایی ها اشاره کرد و گفت: فریبکاری آمریکا همیشگی بوده و جنس این کشور این طور است.

در این مراسم که به همت بسیج مجلس شورای اسلامی برگزار شد، معاون قوانین مجلس، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس و جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارکنان بسیجی قوه مقننه نیز در این مراسم حضور داشتند.

* لاریجانی: جنس آمریکا فریبکاری است
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جنس آمریکا فریبکاری است و باید به این موضوع در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی توجه داشته باشیم.

آقای لاریجانی در ادامه  سخنانش در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه مفتخریم حدود 100 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی سابقه حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل را دارند، گفت: این نشان دهنده آن است که حرکت مجاهدان فی‌ سبیل‌الله در متن مردم، عزیز است. 

وی افزود: در زمینه دفاع مقدس کتاب‌های فراوانی نوشته و ابعاد آن تا حدودی روشن شده‌ است ولی این حادثه آنقدر بزرگ بود که نمی‌توان با این کتاب‌ها حقیقت دفاع مقدس را نشان داد.

رئیس نهاد قانوگذاری اظهار داشت: ایران که تازه انقلابی را به خود دیده و با مشکلات زیادی از جمله مشکلات اقتصادی مواجه بود وارد جنگی شد که همه کشورها از جمله کشورهای غربی، شوروی سابق و کشورهای منطقه با هم متحد شده بودند بنابراین اینکه از درون این هجمه عمومی توانستیم خطرات را پس بزنیم و فرصت هایی ایجاد کنیم کار بزرگی بود که هنوز هم زوایای پنهانی دارد.

وی افزود: جنگ پدیده‌ای را به وجود آورد که در عرف جهانی متفاوت بود و آن مفهوم دفاع همه‌ جانبه بود. اگر سیر مسائل جنگ را که از ابتدای دفاع مقدس پیگیری شد  مشاهده کنیم می‌بینیم که ادوار مختلفی وجود داشته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بنی‌صدر در ابتدا نمی‌گذاشت نیروهای مردمی وارد جنگ شوند و آن‌ها با دست خالی دفاع می‌کردند، گفت: بنی‌صدر به گفته خودش به جنگ کلاسیک اعتقاد داشت و به دنبال اجرای شیوه‌های اشکانیان بود و ادعا می‌کرد که زمین می‌دهد تا زمان بگیرد و در زمانی که فرماندهی کل قوا برعهده بنی‌صدر بود کار مهمی  در دفاع مقدس انجام ندادیم.

وی ادامه داد: در مرحله بعد که بنی‌صدر حذف شد شرایط برای حضور نیروهای حزب اللهی در عرصه دفاع مقدس فراهم شد و این اولین گام برای مردمی کردن جنگ بود که از اولین نتایج آن شکست حصر آبادان و آزادی خرمشهر بود و گام بعدی این بود که بقیه بخش‌های کشور وظیفه‌ای را از جنگ برعهده گرفتند و دفاع همه جانبه‌ای شکل گرفت. 

عضو شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: دفاع مقدس سبب شد تا برای همیشه تجاوز از ایران دفع شود و ما باید به این وحدت ملی در داخل توجه کنیم و از آن استفاده ببریم.

لاریجانی در ادامه به رابطه‌گیری آمریکا و رژیم بعث عراق در زمان صدام اشاره کرد و  گفت: بعد از انقلاب در حالی که آمریکا و صدام هیچ ارتباطی با هم نداشتند به یکباره ارتباطاتی برقرار کردند که از جمله آنها ملاقات معاون وزیر خارجه وقت آمریکا با صدام پیش از حمله عراق به ایران بود که البته ما در آن زمان اطلاعات دقیقی در این زمینه نداشتیم.

وی با اشاره به اسناد سری آمریکا که تازه منتشر شده است، افزود: برژینسکی که دبیر شورای امنیت آمریکا در زمان کارتر بود به صدام پیشنهاد کرده بود که جزایر سه‌گانه را تصرف کند ولی در آنجا صدام ناتوانی خود را علت دور بودن این نقاط اعلام  و طرح‌های دیگری مانند تجزیه ایران را مطرح می‌کند.

رئیس مجلس ادامه داد: آمریکایی‌ها همیشه دم از صلح و حقوق بشر می‌زنند حتی از کشوری که متحد شوروی محسوب می‌شود هم نمی گذرند، جنس آمریکا فریبکاری است و باید به این موضوع در همه زمینه‌ها از جمله اقتصادی توجه داشته باشیم.

وی با بیان اینکه صدام نتیجه همکاری با آمریکا را دید و نتیجه این همکاری آن بود که مانند تفاله‌ای دور انداخته شد، گفت: از جمع کشورهای منطقه تنها چند کشور با صدام همکاری نکردند و بقیه آنها متحد صدام بودند.

لاریجانی با اشاره به کمک 40 میلیارد دلاری  عربستان به صدام در زمان جنگ با ایران گفت: در یک دیدار خصوصی از یکی از مسئولان عربستان در خصوص چرایی حمایت عربستان از طالبان پرسیدم که آن مسئول پاسخ داد ما دو اشتباه بزرگ را انجام داده‌ایم که یکی از آنها پرداخت 40 میلیارد دلار به صدام در زمان جنگ با ایران بود و دیگری حمایت از گروه‌های تروریستی .

بنا بر اعلام صدا و سیما، وی با بیان اینکه در حال حاضر می‌بینیم که عربستان از گذشته خود پندی نگرفته است، گفت: در زمان جنگ عربستان به صدام گرا داد و عراق نیز تجهیزات خود را به یکی از کشورهای عربی برد تا به ایران حمله کند ولی از بسته شدن تنگه هرمز توسط ایران ترسیدند که مشکلاتی را در زمینه نفت برای آنها به وجود بیاورد.

رئیس مجلس تاکید کرد: ایران کشوری است که بعد از انقلاب در عین قدرتمندی هیچگاه تعرضی نکرده است اما برخی کشورهای منطقه فریب می‌خورند که این موضوع ممکن است کار دستشان بدهد.

وی خطاب به کشورهای منطقه گفت: ممکن است برخی کشورها اهدافی داشته باشند اما شما مواظب باشید که وجه‌المصالحه این امیال نشوید. تاریخ دفاع مقدس نشان می‌دهد که شما فریب خورده‌اید و باید توجه داشته باشید تا دوباره فریب نخورید.

رئیس مجلس شورای  اسلامی در این نشست، ضمن تشکر از بسیج مجلس شورای اسلامی به جهت تدارک این جلسه  گفت: فردا نیز برنامه‌ای برای تجلیل از شهدای دفاع از حرم و نمایندگانی که سابقه حضور در 8 سال دفاع مقدس دارند در مجلس برگزار می‌شود.



ايمان بيرانوند
|
-
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
دفاع مقدس و انچه محتواي انست فقط براي اهل اش قادر به درك است. كساني كه ان زمان دفاع مقدس را جهاد في سبيل الله نميدانستند و شهامت حضور در ميدان نبرد با دشمنان را نداشتند حتي در بيان لفظي نام ان عاجزند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *