رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آغاز دور تازه مرمت آسیاب‌های سازه‌های جهانی شوشتر

1:25 - 04 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۴۵۲۳
عملیات حفاظت و مرمت آسیاب‌ها و سازه‌های تاریخی و جهانی شوشتر با استفاده از روش‌ها و ابزارهای نوین علمی از نیمه دوم مهرماه امسال آغاز می‌شود.

به گزارش گروه جامعه ، مجموعه آسیاب‌ها و آبشارهای تاریخی شوشتر در مسیر «رودخانه گرگر» یکی از بی‌نظیرترین شاهکارهای فنی و مهندسی بهینه آب در ادوار کهن محسوب می‌شود. در این مجموعه بزرگ، ساختمان آسیاب‌ها، آبشارها، کانال‌ها و تونل‌های عظیم هدایت آب وجود دارند که به دلیل فرسایش طبیعی لازم است به طور مداوم پایش و آسیب‌زدایی شوند.

بیژن حیدری زاده، مدیر پایگاه سازه‌های آبی ـ تاریخی شوشتر درباره اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده در نیمه دوم امسال گفت: یکی از برنامه‌هایی که در شش ماه دوم سال جاری پیش‌بینی شده و قرار است به زودی انجام شود، حفاظت و تجدید اندودکاری آسیاب‌های شرقی و بخش شمالی شوشتر است.

به گفته وی، تثبیت و مرمت دیواره کانال‌های آبرسان به بخش زیرین آسیاب‌ها از جمله اقداماتی است که قرار است از اواسط مهرماه آغاز شود.

حیدری زاده تصریح کرد: بخش زیرین آسیاب‌ها به مرور زمان و بعد از گذشت سالیان دراز دچار فرسایش شده‌اند که هم‌اکنون بخشی از مصالح آن آماده شده و قرار است با روش‌های نوین علمی مرمت شوند.

مدیر پایگاه جهانی سازه‌های آبی - تاریخی شوشتر همچنین از مرمت یک کارگاه بزرگ خبر داد و افزود: یکی از کارگاه‌های بزرگ مرمتی که قرار است در نیمه دوم سال انجام گیرد، در بخش آسیاب‌هاست، به طوری که براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته نزدیک به هزار متر مربع اندودکاری می‌شود.

وی مرمت آسیاب بخش شرقی سازه‌های جهانی شوشتر را از دیگر اقدامات حفاظتی پایگاه دانست و گفت: از سال گذشته مرمت آسیاب بخش شرقی آغاز شده و هم اکنون مراحل پایانی را طی می‌کند، به طوری که تا هفته آینده نیز مرمت این بخش به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *