رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رفع تصرف بيش از 250 ميليارد ريال از اراضی ملی توسط پليس گلستان

13:04 - 03 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۴۴۵۵
فرمانده انتظامی استان گلستان از رفع تصرف بيش از 250 ميليارد ريال از اراضی ملی در سطح استان طي 6 ماهه نخست امسال خبر داد.
به گزارش گروه جامعه ،سرهنگ علی‌اكبر جاویدان گفت: استان گلستان یكی از مناطق سرسبز و دیدنی در شمال ایران با مساحتی بالغ بر 22هزار كیلومتر مربع در جنوب شرقی دریای خزر واقع شده است.

وی افزود:‌ جغرافیای طبیعی استان به نحوی است كه به سه بخش كوهستانی، ‌دامنه ای و جلگه ای تقسیم شده است و از نظر آب و هوایی دارای اقلیم مدیترانه ای و نیمه بیابانی است.

این مقام ارشد انتظامی استان با بیان اینكه دارا بودن مناظر بدیع و چشم اندازهای طبیعی و خیره كننده در رونق گردشگری استان گلستان تاثیرات زیادی داشته است، ‌به پدیده زمین خواری در سطح استان اشاره كرد و گفت: قیمت بالای زمین به‌خصوص در مناطق جنگلی موجب شده است كه عده‌ای از افراد از این فرصت استفاده كرده و نسبت به تصرف زمین و اراضی ملی اقدام كنند.

وی تصریح كرد: مناطق جنگلی در جای‌جای استان گلستان میزبان خیل بی‌شماری از مسافران بوده و از حاصلخیزی بسیار خوبی نیز برخوردار است.

فرمانده انتظامی گلستان به عزم راسخ پلیس و دستگاه‌ قضائی در برخورد با پدیده زمین‌خواری اشاره كرد و گفت: در همین راستا با تشكیل تیمی وی‍ژه در اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی، برخورد با زمین‌خواری به صورت ویژه دنبال می شود.

سرهنگ جاویدان ادامه داد: یكی از نكات بارز در این زمینه، هماهنگی دستگاه قضائی با پلیس و همچنین اداره كل منابع طبیعی است كه توفیقات بسیار خوبی در این زمینه طی سال گذشته و6 ماهه نخست امسال حاصل شده است.

این مقام ارشد انتظامی استان در پایان به كشف 33پرونده زمین‌خواری در نیمه نخست امسال توسط ماموران در سطح استان اشاره كرد و گفت: 250 میلیارد و 772 میلیون ریال،‌ ارزش ریالی اراضی ملی می‌باشد كه از سودجویان در این مدت خلع ید شده است.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *