مقابله با تکفیر و افراط گرایی در جهان یک ضرورت است

3:50 - 31 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۳۱۲۶
دسته بندی: سیاست
سفیر جمهوری اسلامی در اسلوونی نقش ایرانیان خارج از کشور در ترویج درس ها و تعالیم برخاسته از عید قربان و واقعه غدیر را بسیار مهم و تاثیر گذار خواند و گفت:مقابله با تکفیر و افراط گرایی در جهان پر تلاطم و تنش آلود امروز یک ضرورت است.
سفیر ایران در اسلوونی: مقابله با تکفیر و افراط گرایی در جهان یک ضرورت استبه گزارش گروه سیاسی ، "مرتضی درزی رامندی" در مراسم جشن عید تا عید و دهه امامت و ولایت در جمع دانشجویان و ایرانیان مقیم، اعضای سفارت جمهوری اسلامی ایران و خانواده های آنها در محل سفارت کشورمان در لیوبلیانا گفت: مسلمانان با بهره گیری از آموزه های دینی و تاریخی اسلام و در پرتو عبودیت و بندگی در برابر تنها خالق هستی و تمسک به وحدت، ایثار و همبستگی، پدیده شوم تکفیر، جهالت و افراط گری را ریشه کن کرده و پیام وحدت بخش و رحمانی دین مبین اسلام که مورد نیاز جهان پرتلاطم امروز است متجلی و جلوه گر کنند.

وی بااشاره به اینکه نقش و روشنگری ایرانیان مقیم خارج از کشور را بسیار مهم و تاثیر گذار خواند و باید از این نقش حفاظت کنیم.

سفیر کشورمان در لیوبلیانا با اشاره به سالگرد فاجعه جانگداز منا که در اثر بی کفایتی و سوء مدیریت حاکمان سعودی موجب شهادت تعداد زیادی از حجاج بیت الله الحرام شد، یاد و خاطره مرحوم آقایی پور سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در اسلوونی که همراه با سایر حجاج در منا شهید شد را گرامی داشت.

در این مراسم سفیر کشورمان با تبریک به مناسبت اعیاد قربان و غدیر تصریح کرد که اقتضای احیای شعائر دینی و اقامه مراسم مذهبی، توجه هر چه بیشتر به عزت و عظمت این ایام مبارک است و لذا بزرگداشت و پاسداری از آیین های جشن و شادمانی در این اعیاد خجسته بویژه در خارج از کشور اهمیت می یابد.

تکریم سادات حاضر در مراسم و اهداء هدایا به آنها از دیگر برنامه های این آیین جشن عید تا عید بود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *